سرلشکر رضایی عنوان کرد؛

تأثیر شهادت سپهبد سلیمانی بر گام دوم انقلاب اسلامی

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: تأثیر شهادت سپهبد سلیمانی بر گام دوم انقلاب اسلامی کمتر از نقش او در گام اول و دفاع مقدس نیست؛ چون جوانان با دیدن مسیر حاج قاسم می‌توانند راه درست را انتخاب و گام دوم انقلاب را محقق کنند.
کد خبر: ۴۴۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 03February 2021

تهدیدات دهه پنجم انقلاب مانند دهه اول استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب؛ مکتب شهید سلیمانی» طی سخنانی در این همایش که امروز (چهارشنبه) در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در ماه‌های اول انتشار بیانیه گام دوم دارای حکمت‌های بسیاری است که من آن را به شهادت شهید مطهری در ابتدای انقلاب اسلامی تشبیه می‌کنم؛ زیرا گروه‌های مختلف ضد انقلاب اعم از منافقین، مارکسیست‌ها و... می‌خواستند که انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند؛ اما شهادت استاد مطهری موجب شناخته شدن مسیر درست و خنثی‌سازی توطئه‌ها شد.

وی افزود: در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی نیز شهادت حاج قاسم همین اثر را داشت؛ لذا تأثیر شهادت سپهبد سلیمانی بر گام دوم انقلاب اسلامی کمتر از نقش او در گام اول و دفاع مقدس نیست؛ چون جوانان با دیدن مسیر حاج قاسم سلیمانی می‌توانند راه درست را انتخاب و گام دوم انقلاب اسلامی را محقق کنند.

دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب؛ مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد: ولایت به معنای همراهی و تبعیت کردن است و این شاخصه‌ای بود که در شهید سلیمانی وجود داشت؛ البته همراهی باید سه ویژگی داشته باشد که عبارتند از همراهیِ اعتقادی، عقلانی و عاطفی.

سرلشکر رضایی اضافه کرد: اصل دوم مکتب شهید سلیمانی مردمی بودن است؛ ایشان در عراق و سوریه با مردم خود این کشور‌ها اقدام می‌کرد؛ ولی در مقابل، آمریکا وقتی که می‌خواهد در جایی عملیات نظامی انجام دهد، ده‌ها هزار نیرو را وارد آن منطقه می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موضوع سوم ویژگی‌های مکتب سلیمانی در کنار اعتقاد به پروردگار و تبعیت‌پذیری از رهبری فردی، خلاقیت و نوآوری بود؛ مدیریت جهادی شهید سلیمانی به گونه‌ای بود که با فکر و خلاقیت، پشت هیچ مانعی در جبهه‌ها نمی‌ماند؛ یعنی اگر در جبهه‌ای، مقابل دشمن نمی‌توانست پیشروی داشته باشد، با دور زدن منطقه عملیاتی، سعی می‌کرد به پیشروی خود ادامه دهد.

فرمانده اسبق سپاه با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی در واقع چراغ راه است، گفت: دهه پنجم انقلاب از نظر تهدیدات مانند دهه اول انقلاب است؛ زیرا تهدیدات این دهه مانند سال‌های قبل نیست؛ میراثی به دست ما رسیده، اما در بخش‌هایی مثل فرهنگی یا جهش تولید مشکلاتی داریم؛ لذا با توجه به این موضوع باید دید با قاب شهید سلیمانی چگونه می‌توانیم این‌گونه مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار