علی اصغر جعفری:

موزه «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» ساخته می‌شود

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: به دنبال ایجاد موزه تبیین نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس هستیم. مقدمات فراهم و جانمایی شده. امیدواریم سال آینده بتوانیم این موزه را افتتاح کنیم.
کد خبر: ۴۴۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ - 03February 2021

موزه «نقش زنان در دفاع نقدس و انقلاب اسلامی» ساخته می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آیین تجلیل از بانوان شاغل در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان خورشید‌های مهرنگار که صبح امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از بانوانی که پرچم حمایت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بر دوش می‌کشند، وجود آنان را مایه خیر و برکت دانست و اظهار داشت: خداوند به خلق زهرا (س) می‌نازد و مایه فخر اهل بیت و جهانیان است. به کررات خداوند در قران از زنان صحبت و زنان خوب را معرفی کرده است.

وی با اشاره به نقش بانوان در انقلاب و دفاع مقدس گفت: هفته گذشته از مادرانی تقدیر کردیم که پنج شهید یا سه شهید تقدیم کرده بودند. اگر این مقاومت‌ها نبود چیزی به نام انقلاب اسلامی و اسلام نداشتیم. در حادثه عظیم کربلا زنان ایستادگی کردند و با افتخار ایستادند.

جعفری افزود: انقلاب اسلامی ودیعه الهی در این قرن بود، امام فرصتی برای قرن حاضر به وجود آورد، ما در مسیر تحول آخر الزمان یعنی ظهور حضرت دلی امر قرار داریم. انقلاب اسلامی ورود به عرصه ظهور امام عصر است و باید قدر بدانیم. یکی از ثمرات انقلاب ارائه الگوی زن مسلمان ایرانی است. این الگو امروز در حال فتح عرصه‌هاست و تعدادی از بانوان مومن و متعهد را تربیت می‌کند. امروز وظیفه داریم برای معرفی این مدل کار کنیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد موزه تبیین نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس هستیم. مقدمات فراهم و جانمایی شده. امیدواریم سال آینده مثل امسال که موزه مقاومت شهید سلیمانی را افتتاح کردیم موزه نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را افتتاح کرد در عین حال در تالار‌های موزه به این مهم اشاره کردیم و در راستای تقویت آن هستیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها