معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین:

طرح شهید سلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند

مسلم چشمی گفت: طرح شهید سلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند و گامی دیگر برای جهانی شدن تفکر بسیج برداشت و امروز بسیاری از کشورها به دنبال الگوگیری از طرح شهید سلیمانی هستند.
کد خبر: ۴۴۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ - 03February 2021

طرح شهید سلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «مسلم چشمی» معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از مراکز جامع سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی، حوزه های مقاومت بسیج و نشست با فرماندهان و معاونین سپاه روح‌الله، اظهار داشت: در راستای اجرای دقیق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده و بهره گیری از بسیج مردمی در راستای مقابله و کنترل بیماری کرونا طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت که با همکاری بین شبکه بهداشت و بسیج و مشارکت دستگاه های دیگر در سطح کشور آغاز شد.

چشمی اظهار کرد: ‌امروز در شرایط بیماری کرونا نسبت به همه کشورهای دنیا به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی جلوتر هستیم و این طرح ایران را از جمله طرح های موفق در راستای کنترل و مهار بیماری قرار داد.

وی افزود: قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی پیش بینی هایی توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد ایران شده بود که برای این ایام تلفات بالای ۱ هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زده بودند و این پیش بینی در مورد سایر کشورهای دیگر هم بود که در مورد بسیاری از کشورها درست درآمد اما در ایران به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی میزان مرگ و میر، ابتلا و بستری به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین گفت: متاسفانه این روزها هنوز آمار ۷۰ الی ۸۰ نفره از تلفات بیماری کرونا در کشور وجود دارد که بازهم این آمار نباید باشد و اگر اجرای طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه دار باشد قطعا شاهد این آمار هم نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: پیش بینی هایی در خصوص تهیه واکسن کرونای ایرانی و ورود واکسن مطمئن به ایران در حال انجام است و خوشبختانه دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی به موفقیت های بسیار چشمگیری در حوزه تهیه واکسن دست پیدا کرده اند اما در حال حاضر مهمترین اقدام در مقابله با کرونا پیشگیری و رعایت دقیق دستورالعمل ها است که باید جدی گرفته شود.

چشمی گفت: امروز مردم ایران از توفیقات و برکات عظیم طرح شهید سلیمانی در کشور به خوبی اطلاع کافی دارند چراکه شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم بسیار متفاوت از قبل از اجرای طرح می باشد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: طرح شهید سلیمانی نتیجه ماه ها اقدام کارشناسی و بررسی های میدانی است که کلیه خلاء ها به خوبی در این طرح شناسایی شدند و برای آنها راهکارهای موثر برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند و گامی دیگر برای جهانی شدن تفکر بسیج برداشت و امروز بسیاری از کشورها به دنبال الگوگیری از طرح شهید سلیمانی هستند.

چشمی ادامه داد: امروز یکی از ماموریت های مهم سپاه و بسیج علاوه بر تامین امنیت پایدار در کشور تامین امنیت در حوزه سلامت است که در ابعاد مقابله، پیشگیری، درمان و واکسن کرونا در حال انجام است و با قوت ادامه دار می باشد.

وی افزود: خوشبختانه در سفری که به استان مرکزی داشتیم اقدامات خوب و قابل توجهی در مرکز استان و شهرستان ها شاهد بودیم که تعامل و هم افزایی موثر بین مجموعه سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت قابل تقدیر است.

چشمی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های برتر استان مرکزی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه ای و راه اندازی پویش بزرگ ختم قرآن مجازی است که در راستای طرح شهید سلیمانی انجام می شود و  خوشبختانه گزارشات امیدبخشی مشاهده کردیم و این عملکرد مناسب می تواند برای سایر استان ها الگو باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها