مدیر گروه نظامی و جغرافیا دانشنامه دفاع مقدس:

تدوین «دانش‌نامه» دفاع مقدس گامی مؤثر در معرفی نقش استان‌ها در دفاع مقدس است

«عبدالرضا خدادادی » گفت: تدوین «دانش‌نامه» دفاع مقدس، گامی مؤثر در معرفی نقش استان‌ها در دفاع مقدس است‌ و همدان کارنامه درخشانی دارد.
کد خبر: ۴۴۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ - 04February 2021

«دانشنامه» دفاع مقدس منبع جامع در خصوص موضوعات و رخدادها در دوران دفاع مقدس است«عبدالرضا خدادادی‌» مدیر گروه نظامی و جغرافیا دانشنامه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس منبع جامع و مرجع در خصوص موضوعات و رخدادهای جنگ در دوران دفاع مقدس بوده و تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس هر استان گامی مؤثر در معرفی نقش آن استان در هشت سال دفاع مقدس است.

خدادادی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزش تدوین دانشنامه دفاع مقدس افزود: دوره‌های آموزشی سه مرحله اصلی دارد‌ که شامل آموزش مدخل یابی، منبع یابی و مقاله نویسی است، و آشنایی پژوهشگران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس با این اصول، کمک شایانی در جهت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس می‌کند. 

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی مختص گروه های نظامی و جغرافیا، شهدا و اشخاص، و گروه فرهنگی و اجتماعی است.

این مسئول با اشاره به پیشرفت بومی‌سازی دانشنامه‌ها ادامه داد: شاهد پیشرفت نگارش مقالات دانش‌نامه‌های دفاع مقدس در همدان و بسیاری از استان‌ها هستیم.

مدیر گروه نظامی و جغرافیا دانشنامه دفاع مقدس، ضمن اشاره به حجم مقالات علمی نوشته شده توسط پژوهشگران و نویسندگان استان همدان، یادآور شد: مقالات دانش‌نامه به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارت از مقالات کوتاه، مقالات متوسط، مقالات بلند، و مقالاتی که انتها ندارد و ویژه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها