معرفی کتاب؛

«خواهر دباغ»

کتاب «خواهر دباغ»، روایت خاطرات مرضیه حدیدچی ( دباغ) است که با قلم « رضا رئیسی» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۴۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ - 04February 2021

«خواهر دباغ»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، کتاب «خواهر دباغ»، روایت خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) است که با قلم «رضا رئیسی» به رشته تحریر درآمده است که خواننده با خواندن این کتاب با خصوصیات اخلاقی و زندگی این بانوی مبارز انقلابی بیشتر آشنا می‌شود.

«خواهر دباغ» از انتشارات، موسسه چاپ و نشر عروج، در 148 صفحه و در سال 1392  به چاپ رسیده است.

به‌گزینی از کتاب:

داماد اول من در کارخانه شیرپاک کارمند ساده‌ای بود. وقتی که به ‌‎ ‌‏خواستگاری دخترم آمد دوره خدمت سربازی را تازه گذرانده بود. او ‌‎ ‌‏جوانی روشن و آگاه بود. در آن زمان در پخش اعلامیه و نشر و پخش ‌‎ ‌‏مطالب و نوارهای سخنرانی امام به ما کمک می‌کرد. داماد دوم هم ‌ ‌‏تریکوبافی داشت. او در سرچشمه تهران مغازه‌ای دایر کرده بود و غیر ‌‎ ‌‏مستقیم با من و گروه‌های مبارز همکاری داشت. دکان او محل امنی برای ‌‎جابجایی، توزیع و دست به دست کردن اعلامیه‌ها، نوارها و اشیاء ‌‎ ‌‏ممنوعه ما بود. ‏

‌‏در فاصله دو دستگیری‌ام توسط ساواک داماد سوم خانواده هم معلوم ‌‎ ‌‏شد. داماد چهارم هم پس از نوبت دوم که از زندان آزاد شدم به ‌‎ ‌‏خواستگاری دخترم آمد. من در مراسم عقد او و دخترم حضور داشتم، ‌‎‏اما از آنجا که ساواک در تعقیب من بود و ناگزیر از ایران گریختم، در ‌‎ ‌‏مراسم عروسی شرکت نداشتم.

اتنهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار