استاندار خراسان جنوبی:

شهیدان بزرگترین دستگاه نظارتی هستند/ شهدا صاحبان اصلی انقلاب

استاندار خراسان‌جنوبی شهیدان را بزرگترین دستگاه نظارتی خواند و گفت: ما معتقدیم شهدا زنده‌اند و بزرگترین ناظران بر عملکرد ما در راستای انجام وظیفه هستند لذا باید در راه خدمت در این دنیای پر از بحران از آنان تأسی بجوییم.
کد خبر: ۴۴۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ - 04February 2021

شهیدان بزرگترین دستگاه نظارتی هستند/ شهدا صاحبان اصلی انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی امروز در مراسم مهمانی لاله‌ها در بیرجند، اظهار داشت: در صدر اسلام  میثم تمارها و سلمان فارسی‌ها، جان خود را تقدیم اسلام کرده‌اند و امروز نیز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم، با اهدای جان خود نظام اسلامی را بیمه کرده‌اند.

وی بیان داشت: یک روز شهدا با خون خود، انقلاب را بیمه کردند و این بیمه نامه یک روز توسط شهدای ترور همچون بهشتی‌ها و رجایی‌ها تمدید شد و یک روز شهدای دفاع مقدس، یک روز شهدای هسته‌ای، یک روز مدافعان وطن و مدافعان حرم و امروز شهدای مدافع سلامت، این بیمه نامه را تمدید و با خون خود امضاء نمودند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این انقلاب بر مدار خون شهدا و ایثار و بر محور مقاومت، گذشت، جهاد، انسانیت، اخلاق و احکام اسلامی پیش رفته و می‌رود، تصریح کرد: شهدا صاحبان اصلی انقلابند و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها را برای حفظ آن کرده و همچنین خانواده‌های آنان ولی نعمتان ما هستند.

ملانوری متذکر شد: ما که به برکت نظام و خون شهدا، توفیق خدمت یافته‌ایم در این مکان مقدس با شهدا، تجدید بیعت کرده و عهد می‌بندیم که در مسیر امام، شهدا، اهداف نظام و زیر سایه رهبری انقلاب حرکت کنیم و برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب تلاش نماییم.

وی شهیدان را بزرگترین دستگاه نظارتی خواند و تصریح کرد: ما معتقدیم شهدا زنده‌اند و بزرگترین ناظران بر عملکرد ما در راستای انجام وظیفه هستند لذا باید در راه خدمت در این دنیای پر از بحران از آنان تأسی بجوییم.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: امام و شهدا به دنبال استقرار نظامی اسلامی در جامعه بودند و خوشبختانه امروز نظامی بر پایه احکام الهی و اسلامی در کشور مستقر است و کسی رهبری آن را به عهده دارد که بزرگترین فقیه، دانشمند، حکیم و خردمند زمان است.

ملانوری با تأکید بر اینکه مردم همچنان بر عهد خود در مسیر انقلاب استوارند و زیر سایه ولایت و رهبری از نظام و انقلاب، پشتیبانی می‌کنند، اظهار داشت: مردم علی‌رغم همه مشکلات ۴۲ ساله گذشته، جنگ تحمیلی هشت ساله، تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای حداکثری، بر عهدی که با امام و شهدا بسته‌اند، استوار هستند.

وی افزود: اگر شهدا خون خود را تقدیم کردند تا عدالت اجتماعی در کشور برقرار شود، امروز، مردم در اقصی نقاط کشور از خدمات نظام بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی متذكر شد: ما امروز در جامعه ای زندگی می‌کنیم که علی‌رغم همه پیش‌بینی‌ها، خیلی زود به قدرت واقعی رسیده و هر روز مقتدرتر، محکم‌تر و استوارتر در مسیر خود حرکت می‌کند.

ملانوری با بیان اینکه هدف امام از روزی که رهبری انقلاب را به عهده گرفتند، این نبود که فقط حکومت شاهنشاهی ساقط گردد و دولتی جدید راه‌اندازی شود، گفت: آن روز حرف امام این بود که پرچم الله و اسلام بر همه قله‌های دنیا به اهتزاز درآید و امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده است.

وی افزود: امروز و با گذشت تنها ۴۰ سال از انقلاب، حرکت‌های انقلابی زیادی با تأسی از انقلاب ایران در دنیا شکل گرفته و ملت‌های آزادی خواه جهان از جان خود گذشته اند و تن به ذلت نمی‌دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: ما امروز در تداوم حرکت انقلاب سه وظیفه مهم داریم که مهمترین آن‌ها، حضور، مشارکت و در صحنه بودن است.

ملانوری تبیین کرد آنچه انقلاب و دفاع مقدس را به ثمر رساند و اقتدار را به وجود آورد، حضور گروه‌های مختلف، کارگزاران نظام، خادمان مردم در نهادهای دولتی و عمومی و آحاد مردم است که سبب شده، انقلاب، مقتدرانه ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر در دنیا گزینه جنگ نظامی علیه ایران، روی میز نیست به خاطر حمایت مردم از نظامی است که به رهبری انسانی وارسته اداره می‌شود و اینکه  دانش نظامی ما به بالاترین سطح ارتقاء یافته است لذا این مشارکت برای کشور مهم است لذا هر کس به هر دلیلی باید تلاش کند که اعتقاد مردم به نظام پایدار بماند و محکم‌تر شود.

استاندار خراسان‌جنوبی دومین وظیفه را تلاش برای حل و فصل مشکلات کشور و ایجاد رفاه برای مردم خواند، بیان داشت: شهدا از تلاش و مقاومت ما در برابر سختی‌ها لذت می‌برند اما از تنبلی‌های ما ناخشنود هستند.

ملانوری ادامه داد: ما باید در راستای بهره‌برداری از ذخایر موجود و نعمت های خدادادی تلاش کنیم و شرایط را برای بهره‌مندی نسل آینده از این نعمات فراهم نماییم.

وی بهترین نسخه شفابخش حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواند و عنوان کرد: توسعه جامعه بر محور مردم و بخش خصوصی است که باید با برنامه، مسیر، طرح روشن و تسهیل شرایط اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار