به مناسبت دهه فجر؛

مزار مطهر شهدا در بهشت زهرا (س) تهران عطرافشانی و گلباران شد

مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدا، امروز (پنج‌شنبه) همزمان با ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور، در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ - 04February 2021

مزار مطهر شهدا در بهشت زهرا (س) تهران عطرافشانی و گلباران شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مزار مطهر شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران، امروز (پنج‌شنبه) به‌مناسبت ایام‌الله چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور، با حضور خانواده‌های شهدا و عموم مردم در بهشت زهرا (س) عطرافشانی و گل‌باران شد.

در همین راستا، مراسمی در قطعه ۲۷ بهشت زهرا (س) با عنوان «مهمانی لاله‌ها» با حضور حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، «حمیدعلی صمیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، خانواده‌های شهدا و عموم مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: روزی حضرت نوح (ع) را برای ساختن کشتی و وعده طوفان به تمسخر گرفتند، اما طوفان آمد، نوح و یارانش رهایی یافتند و در تاریخ ماندگار شدند، اما منکرین و تمسخرکنندگان غرق و نابود شدند. جریان تاریخ ادامه پیدا کرد و حضرت ابراهیم (ع) آمد و در تاریخ به عنوان پدر انبیاء ماندگار شد، اما نه از «نمرود» نامی ماند و نه از نمرودیان.

وی با اشاره به همراهی حضرت خدیجه (س) و حضرت علی (ع) با پیامبر اکرم (ص) در گذشتن از سختی‌های صدر اسلام و محاصره شعب ابی‌طالب، گفت: همراهی حضرت فاطمه (س) با حضرت علی (ع) و همچنین حضرت زینب (س) با  حضرت سیدالشهداء (ع) هم از همین جنس است. این یک جریان تاریخی است. همیشه کنار هر مرد بزرگی، یک بانوی بزرگ و بزرگوار بوده است و در تاریخ همیشه جریان حق مثل امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) به‌عنوان یک رادمرد که تاریخ مدیون اوست، جاودانه ماند و از منکران ایشان و یزیدیان اثری نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، امپریالیسم و مستکبران جهانی دست به دست هم دادند تا صدای ملت ما را خفه کنند و سد حرکت تکاملی و بالنده ملت ما باشند، اما در زندان‌های ستمشاهی امثال خانم دباغ‌ها در کنار برادران انقلابی خود شکنجه شدند و نگذاشتند حکومت طاغوت به هدف خود برسد.

حجت‌الاسلام شکری با تأکید بر اینکه این سرنوشت حتمی تاریخ است که مستکبران باید بروند و صالحین بمانند، اضافه کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از رشد و پیشرفت ملت ما، جنگی نابرابر را تحمیل کرد، اما به برکت خون شهدا، مجاهدت رزمندگان و مقاومت آزادگان و همراهی مادران، همسران و فرزندان شهدا، امروز بعد از ۴۲ سال انقلاب ما توفنده‌تر از هر روز به پیش می‌رود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و برکت خون شهدا و مجاهدینی که خون مبارک‌شان را در این راه تقدیم کردند، بالنده‌تر از همیشه به پیش می‌رود و با بیداری ملت‌‌های مسلمان، یک روز پرچم با عظمت خود را به دست رهبر جهانی‌مان، حضرت بقیةالله (عج) خواهد داد و حتماً وعده حق تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها