مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

کتاب‌خوانی از مؤلفه‌های اساسی ترویج گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان گفت: ما بر این باور هستیم که فرهنگ کتاب‌خوانی، یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های ترویج گام دوم انقلاب است ولذا با برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «به جوانان عزیزم» به دنبال آن هستیم تا جوانان شناخت کاملی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کنند.
کد خبر: ۴۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ - 04February 2021

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، جامعه جوانان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب در واقع توصیه‌نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی است و به این دلیل که گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی همواره یکی از محوری‌ترین توصیه‌های مقام معظم رهبری به نهاد‌های متولی فرهنگ بوده است، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در نظر دارد تا یک مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار نماید.

وی افزود: این مسابقه با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و با عنوان «به جوانان عزیزم» برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این مسابقه، شناخت کامل جوانب این بیانیه و تلاش در جهت اجرای آن به شکل‌های گوناگون است چراکه به‌واقع اگر جوانان نسبت به حقایق و جامعیت بیانیه گام دوم اطلاع و شناخت داشته باشند، برای اجرای آن اشتیاق و علاقه مضاعفی پیدا خواهند کرد.

سبزیان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیان مشهوری می‌فرمایند که آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است. ما هم باور داریم که فرهنگ کتاب‌خوانی، یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های ترویج گام دوم انقلاب است ولذا به برکت این اعتقاد، عمده نهاده‌ای فرهنگی استان اعم از دولتی و خصوصی پای‌کار آمده‌اند تا در اجرای این مسابقه نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی «به جوانان عزیزم» نمونه قابل استنادی از همکاری بیش از ۱۸ نهاد و مجموعه فرهنگی استان است که تنظیم محتوا، تعیین جامعه مخاطب و برگزاری آن تحت سازمان‌دهی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با مفاهمه و هم‌افزایی کامل اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در تشریح جزئیات این مسابقه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در مسابقه به دو صورت اقدام کنند؛ نخست اینکه تا تاریخ ۲۰ بهمن‌ سال جاری به مرکز مجازی مسابقات کتاب‌خوانی به آدرس www.m-ketab.ir مراجعه و در مسابقه به‌صورت آنلاین شرکت کنند و دوم اینکه پس از تهیه یک ویدیوی یک‌دقیقه‌ای از برداشت خود از بیانیه گام دوم انقلاب، آن را از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۵۰۷۵۱۸۴۸ ارسال نمایند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: جوایز نفیسی برای نفرات برتر در نظر گرفته‌ شده است و امیدواریم که جوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم، علاوه بر بهره‌مندی از این جوایز، در حوزه کسب آگاهی از افق‌های ترسیم‌شده توسط رهبر معظم انقلاب و اجرای آن در عرصه‌های تعیین‌ شده هم توفیق پیدا کنند که البته این موضوع جایزه اصلی برای شرکت‌کنندگان و موفقیت اصلی برای برگزارکنندگان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها