مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی:

گلزار شهدای اهل سنت بوکان گلزار نمونه کشوری شد

مهدی فعال گفت: گلزار شهدای شهرستان بوکان در میان گلزارهای مناطق اهل سنت از جمله استان های گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان به عنوان نمونه کشوری معرفی شد.
کد خبر: ۴۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ - 04February 2021

گلزار شهدای اهل سنت بوکان گلزار نمونه کشوری شد

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی، امروز در مراسم غبارروبی مزار شهدای بوکان که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی، فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در مزار شهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: گلزار شهدای شهرستان بوکان در میان گلزارهای مناطق اهل سنت از جمله استان های گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان به عنوان نمونه کشوری معرفی شد.

وی معیارهای این انتخاب را ساختار مزار، ساماندهی آن، داشتن نخستین شهید مدافع حرم در استان آذربایجان‌غربی در این شهرستان و وجود ۱۰۱ شهید در این گلزار عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در حوزه دریافت مطالبات با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: این امر با همکاری خوب بین دولت و مجلس در سال آینده و در بودجه کشور پیش بینی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال که یکی از اولویت های بنیاد شهید و دغدغه های خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است، نیز کارهای خوبی صورت گرفته که با به نتیجه رسیدن آنها، شاهد حل مشکلات این بخش در سال آینده خواهیم بود.

فعال با بیان اینکه نخستین شهید مدافع سلامت نیز نصیب شهرستان بوکان شده است، ادامه داد: حمایت های خوب مجلس و دولت از ایثارگران و خانواده شهدا اباعث خواهد شد تا حل مشکلات این قشر از جامعه تسهیل شود.

 ۳۶ هزار شهید در آذربایجان‌غربی به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند

سیدهادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت: ۳۶ هزار شهید در این استان به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند از مجموع شهدایی که در این استان به شهادت رسیده اند ۱۲ هزار شهید مربوط به شهدای آذربایجان‌غربی و مابقی مربوط به شهدای دیگر استان های کشور هستند که در استان ما به درجه رفیع شهادت نایل امده اند.

وی با بیان اینکه ۱۷ بانو شهیده در بوکان وجود دارد، افزود: عزت و سرافزای که امروز نصیب ملت ایران شده است به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدش بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی که دارای اقلیت و مذاهب گوناگون است همگی و با اتحاد در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده و شهدای فراوانی تقدیم نظام و رهبری کرده اند.

وی از شهدای هشت سال دفاع مقدس به عنوان وحدت بین اقوام و مذاهب سطح استان یاد کرد و گفت: عزت و سربلندی نظام اسلامی ما به برکت همین خون شهدا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار