فرمانده سپاه امام رضا (ع) در یادواره شهدای محله طلاب مشهد؛

فروپاشی آمریکا رزق لایحتسب آزادگان عالم است/ مقاومت شهید علیمردانی در چزابه، تصویر به‌روز شده‌ای از حماسه‌ عاشوار

سردار یعقوبعلی نظری گفت: فروپاشی آمریکا رزق لایحتسب آزادگان عالم است که به برکت خون به‌ناحق ریخته شده شهدای مقاومت و به‌خصوص شهید غریب ما حاج قاسم سلیمانی به‌زودی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ - 05February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) در یادواره سردار شهید «حسن علیمردانی» فرمانده محور چزابه تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و ۱۱۴ شهید محله طلاب مشهد که در مسجد رضوی برگزار شد، بابیان اینکه مجاهدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خاطر انگیزه‌های اعتقادی آنان بود، اظهار داشت: دلدادگی به اهل‌بیت عصمت و طهارت و بالأخص حضرت صدیقه طاهره (س) در بین رزمندگان اسلام، سرمایه معنوی ما در دفاع مقدس بود.

وی افزود: در مقاطع گوناگون از تاریخ دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم که فتح و ظفر به اسم رمز یا فاطمه (س) نصیب و روزی جبهه حق می‌شد و همواره ماحصل همین توسل‌ها و مناجات‌ها بود که گره‌گشای تنگناها و مشکلات بود.

سردار نظری ادامه داد: مقاومت جانانه شهید علیمردانی و نیروهای قهرمانش در تنگه چزابه، تصویر به‌روز شده‌ای از همان حماسه‌آفرینی‌های یاران حضرت سیدالشهدا (ع) در صحرای کربلا را به نمایش می‌گذارد و در حافظه تاریخ، نام چزابه به نام شهید علیمردانی گره‌خورده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه سخنان خود در تشریح نمونه‌هایی از پیشرفت‌های پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: سرآمد همه توفیقاتی که تاکنون به لطف عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و در سایه درایت امامین انقلاب کسب‌ شده است، تحقق کامل شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است و تکلیف شرعی ماست که اگر دغدغه این نظام را داریم و خود را دلسوز می‌دانیم، این مسائل را تبیین کنیم.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که اگر ما حقایق را بازگو نکنیم، دشمن ما این حقیقت‌ها را تحریف کرده و آن را به‌گونه‌ای بازگو می‌کند که مطابق با امیال و مطامع شیطانی خود باشد و این امر مستقیم ولی امر مسلمین، یک مسئولیت ابلاغی و تبیینی را متوجه ما می‌سازد.

سردار نظری ضمن برشمردن مراحل تحقق استقلال و آزادی پس از پیروزی انقلاب تصریح کرد: پس از تحقق جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی در سه مرحله محقق شد؛ اولاً استقلال گفتمانی و فکری که در سایه مردم‌سالاری دینی حاصل شد، دوماً استقلال نظامی که با خودباوری جوانان این ملت و نهادینه شدن شعار «ما می‌توانیم» صورت گرفت و سوماً استقلال سیاسی که در پرتو حکومت ولایت‌فقیه، طریقت جداگانه‌ای از مکاتب و نظریات حاکمیتی مرسوم همچون کمونیسم و لیبرالیسم را در پیش روی این نظام گشود.

وی تأکید کرد: در گام آخر این آرمان استقلال‌طلبانه، استقلال اقتصادی قرار دارد که به فضل پروردگار و با بهره‌گیری از جوهره مبنایی انقلاب، این مهم نیز به‌زودی حاصل خواهد شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به افول هیمنه جبهه استکبار و وقایع مربوط به کنگره آمریکا گفت: دوران استیلای ایدئولوژی امپریالیستی آمریکا به پایان رسیده است و متفکران غربی دیگر حرف تازه‌ای برای بشریت ندارند. امروزه جهانیان طعم تلخ حاکمیت لیبرالیسم را در جنایات بی‌شمار شیطان بزرگ چشیده‌اند و هیچ ملتی دیگر میل ندارد که سرنوشت خود را به خواست جانیانی گره بزند که دستشان تا مرفق به خون آزادگان و قهرمانان آلوده است.

وی ابراز داشت: بحرانی که اخیراً در کنگره آمریکا روی داد، دلیل روشنی بر پوشالی بودن هیمنه ایالات‌ متحده آمریکا به‌حساب می‌آید. فروپاشی آمریکا رزق لایحتسب آزادگان عالم است که به برکت خون به‌ناحق ریخته شده شهدای مقاومت و به‌خصوص شهید غریب ما حاج قاسم سلیمانی به‌زودی محقق خواهد شد.

سردار نظری در انتهای سخنان خود ابراز امیدواری کرد: چهره‌هایی نظیر شهید سلیمانی که راه سلوک الی الله را در امتداد طریقت شهدای دفاع مقدس در پیش‌ گرفته بودند، با جهاد در راه آرمان و عقیده تاریخ‌ساز شدند و اکنون، چرخه زمان به‌نوبه ایستادگی و مقاومت ما رسیده است. از خداوند متعال می‌خواهیم که اقدام ما را در رهروی از طریقت این سالکان الی الله ثابت و استوار قرار دهد و از توفیق خدمت به ‌نظام جمهوری اسلامی که میراث شهدا برای ماست، کم نصیب نگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار