مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «عباس محمدی»

شهید «عباس محمدی» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در عملیات‌های متعدد، سرانجام در عملیات نصر 7 در ارتفاعات دوپازا در پانزدهمین روز ار مردادماه 1366 به درجه‌‌ی رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ - 05February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «عباس محمدی» در سال 1343 شمسی در شهر زنجان متولد شد. از کودکی سر به زیر، مودب و سرشار از مهر و محبت بود.

دوران ابتدایی را در دبستان خاقانی شروع و در دبیرستان امیرکبیر زنجان به پایان رسانید. سال 1352 پدرش را از دست داد و غم از دست دادن پدر بر زندگی‌اش سایه انداخت و روزهای سخت زندگی در کنار مادری فداکار و صبور آغاز شد.

پس از آغاز جنگ تحمیلی، در اسفند‌ماه سال 1360 عازم منطقه جنوب شد و در اردیبهشت 1361 در عملیات بیت‌المقدس که به آزادسازی خرمشهر منجر شد شرکت کرد. در همین عملیات بود که از ناحیه‌ی پای چپ مجروح شد و برای استراحت و مداوا به خانه بازگشت.

دوران نقاهت بهانه‌ای شد تا در خردادماه 1362 در امتحانات نهایی دبیرستان شرکت کند و موفق به اخذ دیپلم شود. در خرداد سال1363 عضو رسمی سپاه پاسداران گردید و در واحد پرسنلی سپاه زنجان انجام وظیفه کرد، البته خدمت در سپاه باعث نشده بود تا او برای لحظه‌ای از فکر رفتن به جبهه باز بماند.

این شهید والامقام پس از حضور در عملیات‌های متعدد، در عملیات کربلای 5 از ناحیه‌ بازوی راست زخمی‌ و مدتی بستری شد. پس از مداوا در 19 اردیبهشت سال 1366 بار سفر را بست و دوباره راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از گذشت 3 ماه از حضور مداوم در جبهه در عملیات نصر 7 در ارتفاعات دوپازا در پانزدهمین روز ار مردادماه 1366 به درجه‌‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار