امام جمعه تبریز عنوان کرد؛

استقلال سیاسی، از برکات انقلاب اسلامی است/ امروزه قدرت ایران در دنیا به رخ همگان کشیده می‌شود

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: یکی از برکات این انقلاب، استقلال سیاسی است، در حالی‌که قبل از انقلاب، حتی برای انتخاب یک‌مسئول  باید از بیگانگان اجازه گرفته می‌شد.
کد خبر: ۴۴۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ - 05February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه در ایام الله فجر، باید برکات انقلاب را بررسی کنیم، اظهار داشت: یکی از برکات این انقلاب، استقلال سیاسی است، در حالی‌که قبل از انقلاب، حتی برای انتخاب یک‌مسئول  باید از بیگانگان اجازه گرفته می‌شد.

وی، استقلال نظامی را از دیگر برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: پیروزی در جنگ تحمیلی، موفقیت در جنگ‌های 33 و 22 روزه لبنان، رزمایش‌های سپاه و ارتش که عزت ایران اسلامی را نشان می‌دهد، همه نشانگر استقلال نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

آل‌هاشم با بیان اینکه باید استقلال اقتصادی و فرهنگی کشور نیز در این رابطه بررسی شود، اضافه کرد: در مورد استقلال فرهنگی، امروز جوانان و نوجوانان ما متحول شده و حافظان قرآن و مانوس با معنویت هستند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: جوانان مومن و متدین در مراسمات مختلف مساجد را پر می‌کنند و حضور در جبهه‌ی مقاومت اسلامی از دیگر نشانه‌های تحول جوانان ما است.

وی با بیان اینکه حقوق اقلیت‌ها نیز در کشورمان رعایت می‌شود، متذکر شد: برگزاری انتخابات با رای مستقیم مردم از دیگر برکات انقلاب اسلامی و نشانه مردم سالاری دینی است.

نماینده ول فقیه در آذربایجان‌شرقی، به رشد علمی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: رتبه‌ی نخست رشد علمی در دنیا متعلق به ایران اسلامی است و از این طریق، امروزه قدرت ایران در دنیا به رخ همگان کشیده می‌شود.

وی در خصوص برگزاری راهپیمایی 22 بهمن نیز گفت: امسال به‌خاطر شیوع کرونا، راهپیمایی 22 بهمن به‌صورت خودرویی برگزار می‌شود، البته مراسم محدودی نیز در مصلی برگزار خواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با سیاست بایدن در قبال جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: بایدن با یک ساختار چند بعدی از تحریم‌ها علیه ایران مواجه بوده و ترامپ با خروج از برجام و اعمال تحریم علیه ایران، به نوعی کار بایدن را راحت‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه بایدن نه می‌تواند تحریم جدیدی وضع کند و نه علاقه‌ای به رفع تحریم‌های کنونی دارد، ادامه داد: بهترین راه برای بایدن، بازی با تحریم‌ها بوده و به خیال خود با ایجاد تاخیر ایران را منتظر نگه می‌دارد و در نهایت با منت و غرور چند تحریم کم اثر را رفع کرده و با دادن اندک امتیازی، برجام‌های دو و سه را مطرح می‌کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در شرایط کنونی از مسئولان ارشد و میانه، رسانه‌ها، نخبگان و تصمیم گیران می‌خواهیم با یک صدای واحد حرف بزنند و هیچ کس نباید نشانی از ضعف را در رفتار خود بروز دهد تا دشمن جسارت نکند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برجام هیچ خاصیتی برای ما نداشته است، گفت: بدون برداشتن تحریم‌ها، نه برجام و نه بازگشت آمریکا به برجام معنایی ندارد و اگر تحریم‌ها برداشته شود، برجام می‌تواند به حالت سابق برگردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها