امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

جاه‌طلبی و برتری‌جویی از علل مهم اختلاف و دسته‌بندی یک جامعه محسوب می‌شود

ماموستا مُلا عبدالرحمان مرادی گفت: جاه‌طلبی و برتری‌جویی از علل مهم اختلاف و دسته‌بندی یک جامعه محسوب می‌شود و خداوند آن را با استکبار تعبیر فرموده است.
کد خبر: ۴۴۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ - 05February 2021

جاه طلبی و برتری جویی از علل مهم اختلاف و دسته بندی یک جامعه محسوب می شودبه گزارش دفاع‌پرس ازکرمانشاه، ماموستا مُلا «عبدالرحمان مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سهم جامعه اهل سنت از انقلاب را شهادت هزار و ۴۶۲ شهید و ده‌ها شهید روحانی دانست که مردم استان کرمانشاه و مرزنشینان انقلابی تقدیم انقلاب کرده‌اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به نقش بی‌بدیل علمای اهل سنت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، گفت: علمای اهل سنت همچنان حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند.

ماموستا مرادی گفت: حضور انقلابیون فعال بخصوص روحانیت معزز در راس آنان ائمه جمعه شهرستان‌های اهل سنت در دوران قبل از انقلاب و در طول این ۴۲ سال تحسین برانگیز است.

وی در ادامه به علل شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وابستگی تمام عیار به غرب بخصوص آمریکا و بی اختیاری پادشاهان دوران طاغوت، فساد آشکار و دین ستیزی صریح سران طاغوت، عقب ماندگی کشور در علم و صنعت و شعار توهین آمیز «ما نمی‌توانیم» برای ملت ایران از علل شکل گیری انقلاب اسلامی است کما اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته این علل را مورد بررسی قرار داده است.

ماموستا مرادی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: رشد بسیار چشمگیر علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، پزشکی، عمرانی و زیرساختی مانند راه های کشور، راه آهن، بنادر، سدسازی، تولید برق، صنعت گاز، برق، آب رسانی، صادرات غیرنفتی و بسیاری پیشرفت‌های اساسی که حد و حصر نمی توان کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه عکس انقلاب در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه، تظاهرات عظیم مردم کرد و اهل سنت با رهبری علما و ائمه جمعه که می توان از مرحومان ماموستا غفوری امام جمعه فقید روانسر و ماموستا محمدی امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه که در دوران جوانی همراه انقلاب بودند تا زمانی که به لقاء الله رسیدند و سایر ائمه جمعه بخصوص ماموستا قادری، ماموستا شیخی و ماموستا فخری، را می توان نام برد که حامی انقلاب و اسلام بودند که در خط رهبری و حاکمیت اسلامی ایران نقش مهمی را ایفا کردند، به تصویر کشیده شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه افزود: جاه طلبی و برتری جویی از علل مهم اختلاف و دسته بندی یک جامعه محسوب می شود و خداوند آن را با استکبار تعبیر فرموده است، در سوره مبارکه فاطر آیه ۴۳ که نتیجه عدم پذیرش دستور انبیا را جاه طلبی و بزرگ بینی دانسته که این جاه طلبی سبب تفرقه، جدال، جنگ، خونریزی و نابودی جامعه بوده و خواهد بود و اما سرانجام خداوند متعال می فرماید: ولا یحیق المکر السیئ الا باهله، که جاه طلبی و مکر و نیکرنگ نمودن تنها سبب نابودی اهل آن می شود.

ماموستا مرادی با اشاره به یکی دیگر از نبایدها در جامعه خاطرنشان کرد: خداوند در آیات متعددی ما را از حسادت و بخل برحذر داشته و در سوره فلق می فرماید: ای پیامبر از شر حسودی که حسادت می ورزد بگو پناه به پرودگار فلق می آورم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: همانا نفس همیشه دستور به بدی ها می دهد، ولی ما باید از بدی ها و نبایدهای ذکر شده بدور باشیم تا جامعه ما براساس اخوت و صداقت و پاکی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار