کارگردان نمایش «ترور آفتاب» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«ترور آفتاب» یک نمایش انسانی است/ پاسخ به علت ترور در یک تئاتر خیابانی

مرتضی اسدی‌مرام درخصوص نمایش «ترور آفتاب» گفت: در این نمایش سعی شده با نگاهی به ابعاد سیاسی این اتفاق، یک نمایش انسانی را اجرا کنیم و روایت‌گر خانواده‌هایی باشیم که مورد ترور قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۴۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ - 06February 2021

«مرتضی اسدی‌مرام» کارگردان نمایش «ترور آفتاب» حاضر در بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه این نمایش به‌نوعی به تاریخچه ترور از صدر اسلام تا دوران معاصر می‌پردازد، اظهار داشت: قصه نمایش «ترور آفتاب» از ترور امیرالمومنین علی (ع) و مالک اشتر تا قائم مقام فراهانی، و افراد مختلف در دوران صفویه و قاجاریه ادامه پیدا می‌کند با ترورهای اوایل انقلاب اسلامی، شهدای هسته‌ای و نهایتاً ختم به شهید سلیمانی و محسن فخری‌زاده می‌شود.

وی پاسخ به سوالاتی همچون ویژگی ترور، چرایی انجام ترور در ایران و انگیزه از ترور را هدف این نمایش دانست و افزود: در این نمایش سعی شده با نگاهی به ابعاد سیاسی این اتفاق، یک نمایش انسانی را اجرا کنیم و روایت‌‎گر خانواده‌هایی باشیم که مورد ترور قرار گرفته‌اند.

«ترور آفتاب» یک نمایش انسانی است/ پاسخ به علت ترور در یک تئاتر خیابانی

کارگردان نمایش «ترور آفتاب» درباره فرم این نمایش عنوان کرد: تلفیقی از نمایش ایرانی، نقالی، شیوه اجرای قهوه خانه‌ای و یک اجرای مدرن و فرم‌های بدنی و تصویرسازی‌های مدرن را برای انتقال موضوع در این نمایش انتخاب کرده‌ایم.

اسدی‎‌مرام خاطرنشان کرد: این نمایش نیز همانند سایر کارهایی که سال‌جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت‌هایی که بخاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود داشت فرصت اجرای عمومی پیدا نکرده است و برای نخستین بار در جشنواره امسال فجر اجرای عمومی خواهد داشت.

«ترور آفتاب» یک نمایش انسانی است/ پاسخ به علت ترور در یک تئاتر خیابانی

وی درباره زمان اجرای این نمایش اظهار داشت: نمایش «ترور آفتاب» روز گذشته جمعه و از ساعت 18:30 یک اجرا را در مقابل تالار وحدت در پهنه رودکی انجام داده است و همچنین امروز و فردا در همین ساعت و مکان تکرار این نمایش را خواهیم داشت. هومن روح‌تافی، علی سالار آبادی، گودرز حسینی، محسن امیری، مهدی اسدی‌تبار و وحید خسروی عوامل کار هستند.
انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار