در سومین جلسه هیأت فاطمی فرهنگ و رسانه مطرح شد؛

دیدگاه زن مسلمان شده ایتالیایی درباره حجاب/ در راه کشف حقیقت به اسلام رسیدم

ماریا فراریس بانوی مسیحی مسلمان شده ایتالیایی مهمان سومین جلسه هیأت فاطمی فرهنگ و رسانه در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) از چگونگی مسلمان شدن خود و پذیرش حجاب صحبت کرد.
کد خبر: ۴۴۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ - 06February 2021

دیدگاه زن مسلمان شده ایتالیایی درباره حجاب/ در راه کشف حقیقت به اسلام رسیدمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سومین جلسه هیأت فاطمی فرهنگ و رسانه به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن با حضور «ماریا فراریس» بانوی مسیحی مسلمان شده از کشور ایتالیا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

قرائت حدیث کسا و صلوات حضرت زهرا (س) و اهدای هدیه به بانوانی که نام فاطمه و زهرا داشتند از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

ماریا فراریس با اشاره به سیر تحول خود و روی آوردن به اسلام اظهار داشت: قبلا مسیحی بودم و درباره اسلام چیزی نمی‌دانستم. به‌دنبال حقیقت زندگی می‎‌گشتم، از سبک زندگی اروپایی ناراضی بودم و روش زندگی آنان را درست و کامل نمی‌دانستم. چیزی در زندگی کم داشتم، اما حتی نمی‌دانستم دنبال چه باید بگردم.

وی درباره آشناییش با اسلام و ایران گفت: اطلاع داشتم ایران تمدن بزرگی دارد، اما چیز بیشتر نمی‌دانستم. ابتدا با مرکز اسلامی رم آشنا شدم و شروع کردن به تحقیق درباره ادیان توحیدی و مقابله آن با اسلام، اینکه هرکدام از این ادیان در رابطه با مسائل مختلف چه دیدگاهی دارند. در نهایت اسلام را پذیرفتم، چون برای هر جنبه پاسخی دارد.

ماریا با اشاره به برنامه غرب برای تغییر سبک زندگی یکی از مهم‌ترین اقدامات را در بحث حجاب و پوشش دانست و از کم رنگ شدن احساس تعلق به پوشش‌های سنتی که نشان از فرهنگ و گذشته یک ملت دارد صحبت کرد، او به پوشش زنان و مردان ایتالیا در گذشته اشاره کرد که نشان دهنده فرهنگ این کشور و پوشیدگی کامل بوده است، اما امروزه به واسطه تغییرات فرهنگی کنار گذاشته شده و مردم ایتالیا نیز همچون دیگر ملت‌ها به استفاده از لباس‌هایی مشابه آنچه در همه جا دیده می‌شود روی آورده‌اند.

وی ارزشمندی حجاب را در حفظ زیبایی ظاهر و باطن انسان‌ها دانست و افزود: دین اسلام به خوبی به این موضوع پرداخته و برای جسم و ذهن احترام قائل شده است. لباس و حجاب فارغ از بحث مذهبی زیباست.

این زن مسلمان ایتالیایی تغییر ذائقه مردم و کنار گذاشتن پوشش‌های سنتی را کار امپریالیسم جهانی دانست و دراین باره گفت: در ایران چند دهه گذشته هر منطقه لباس مخصوص به خود را داشت که در عین زیبایی راحت بود، پوشش مناسب داشت و نشان دهنده فرهنگ و تمدن منطقه بود، اما امروزه مردمان این مناطق از لباس‌های متداول که در همه دنیا می‎بینیم استفاده می‌کنند. این اتفاق خوبی نیست.

هیأت فاطمی فرهنگ و رسانه به همت چند تن از بانوان فعال فرهنگی و رسانه‌ای در سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز به کار کرد. این هیئت با رویکردی متفاوت تاکنون مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و میلاد مبارک بانوی دوعالم را برپا کرده. دیدار با مادران شهدا به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) از برنامه‌های جنبی این هیأت بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار