فرمانده گروهان غواصی در عملیات کربلای 5 در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهید «حسین‌پور» رزمنده‌ای باصلابت و خوش‌اخلاق بود

حاج «عبدالعلی ابراهیمی مطلق» گفت: چهره معصوم شهید «علی اکبر حسین‌پور» فراموش شدنی نیست، چرا که وی رزمنده‌ای باصلابت و خوش‌اخلاق بود.
کد خبر: ۴۴۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ - 06February 2021

حاج «عبدالعلی ابراهیمی مطلق» فرمانده گروهان غواصی در عملیات کربلای 5 در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، در رابطه با شهید «علی اکبر حسین‌پور» اظهار داشت: چهره معصوم‌گونه علی اکبر فراموش شدنی نیست. رزمنده‌ای با صلابت و خوش اخلاق بود.

وی با بیان اینکه او از افراد سختکوش در آموزش‌های شنا بود، ادامه داد: رفتار علی اکبر برای دیگران الگو بود؛ به‌طوری که همواره با چهره‌ی بشاش در ابتدای ستون قرار می‌گرفت.

ابراهیمی مطلق در خصوص سختی‌های آموزش، یادآور شد: یک روز طناب ستون در پروانه قایق گیر کرد. آن روز علی اکبر در حال غرق شدن بود و آب زیادی وارد شکمش شده بود. همه شاهد شجاعت و توانش بودیم که با ساعتی استراحت، به جمع دوستانتش برگشت.

وی با بیان اینکه او هیچ‌وقت مرخصی درخواست نکرد، مطرح کرد: این رزمنده دلاور از ایمان راسخ برخوردار بود و ضمن صمیمیت با دوستانش، در سخن گفتن خجالتی بود.

فرمانده گروهان غواصی در عملیات کربلای 5 تأکید کرد: ساعاتی قبل از عملیات کربلای 4 هنگام غروب خمپاره‌ای در نزدیکی نیروها بر زمین نشست و برادر فخر ذاکر شهید و علی اکبر مجروح شدند. با متانت خاص که ویژگی مردان خداست به اورژانس منتقل و پس از پانسمان به گردان بازگشت.

گفتنی است، شهید «علی اکبر حسین‌پور» 12 شهریورماه سال 1346 در تبریز به دنیا آمده و 19 دی ماه سال 1365 طی عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه، به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار