به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛

برگزاری مراسم ازدواج جوانان در حرم مطهر رضوی + تصاویر

مراسم ازدواج جمعی از جوانان با عنوان «عقد نومزدوجین» با مشارکت خادمان حرم امام رضا (ع) و به همت خیریه «شمیم مهر سبحان (شمس)» همزمان با میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در رواق شیخ طوسی با حضور اعضای خیریه و خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 06February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موسسه خیریه شمس در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری ازدواج‌های ساده، مراسم ازدواج ۲۰ زوج از خانواده‌های کم‌برخوردار، ایتام و سادات را همزمان با روز میلاد حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار کرد.

در این مراسم که به مدت سه روز همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی، گروه سرود، اهدای بسته‌های متبرک و تکریم زوج‌ها همراه بود، مراسم خطبه‌خوانی عقد این جوانان در رواق شیخ طوسی برگزار شد.

برگزاری مراسم ازدواج جوانان در حرم مطهر رضوی

محمد نوری‌زاده مدیرعامل خیریه شمیم مهر سبحان (شمس) و مسئول برنامه‌ریزی و برگزاری این مراسم،‌ اظهار داشت: بخش مهمی از فعالیت‌های خیریه و گروه جهادی شمس به ترویج ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج و حمایت از خانواده زوج‌های جوان معروف است. در همین خصوص تصمیم گرفتیم برنامه‌ای را با همکاری آستان قدس رضوی تدارک ببینیم که همزمان هم مراسم خطبه عقدخوانی زوج‌ها در حرم مطهر برگزار شود و هم بتوانیم چند روز میزبان آن‌ها برای زیارت و تفریح باشیم.

وی افزود: غالب زوج‌های جوان آرزو دارند اولین سفر مشترکشان را چند روزی در مشهد باشند، تمام مردم آرزو دارند که از غذای تبرکی استفاده کنند، به همین منظور با مساعدت مدیرعامل قطار‌های «فدک» بلیت رفت و برگشت، تامین و اسکان این خانواده‌ها نیز توسط آستان قدس رضوی انجام پذیرفت که این موسسه نیز بلطف امام رئوف (ع) برنامه‌های مختلفی از قبیل دو مرتبه میهمان شدن در مهمانسرای حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، دریافت هدایا و حتی سیاحت در شهر را برای زوجین تدارک دید.

برگزاری مراسم ازدواج جوانان در حرم مطهر رضوی

نوری‌زاده با اشاره به تغییر رفتار‌های صحیح سبک ازدواج از منظر اسلام تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از آموزه‌های به حق، صحیح و مناسب در مقوله ازدواج ـ از آشنایی تا خواندن خطبه عقد، مهریه، مراسم ازدواج ـ به حدی تخریب و تغییر یافته که این روز‌ها زوج‌های جوان در ابتدای زندگی بجای آنکه از لحظه‌های وصل خوشحال باشند، بیشتر مشغول جلب رضایت اطرافیان هستند که به همین دلیل وادار به ریخت و پاش و صرف هزینه می‌شوند؛ قطعا در شرایط اقتصادی فعلی برگزاری این مراسم‌ها هم فشار اقتصادی به زوجین تحمیل می‌کند هم سبب ترویج ازدواج‌های پرخرج می‌شود که با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

مدیرعامل خیریه شمیم مهر سبحان (شمس) خاطرنشان کرد: ما در بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود، علاوه بر اینکه مسئولیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را بر عهده داریم، تعهد اخلاقی برای حمایت از زوج‌های جوان در ابتدای زندگی را وظیفه می‌دانیم. علاوه بر این رهبر معظم انقلاب اسلامی در مباحث مهم اجتماعی بار‌ها نسبت به ترویج ازدواج اسان توصیه کرده‌اند. مجموع این اهداف باعث رقم خوردن چنین حرکت زیبایی شد و ما برخود لازم دیدیم شروع‌کننده این مسیر سخت باشیم.

برگزاری مراسم ازدواج جوانان در حرم مطهر رضوی

نوری‌زاده در پایان با تاکید بر حضور برندها، مسئولین و سازمان‌های مرتبط با حوزه جوانان و خانواده تأکید کرد: اجرای فرموده‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده و جوانان نیاز به حضور و مشارکت بیشتر سازمان‌هایی دارد که در این خصوص مسئولیت دارند علاوه بر این، حضور برندها، شرکت‌ها و فعالان عرصه اقتصادی و فرهنگی کمک می‌کند سریعتر به اهداف مدنظر در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار