مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان:

نسل امروز دفاع مقدس را ندیدند ولی «مدافع حرم» شدند

سردار «ذبیح الله ملکی» گفت: نسل امروزی، جوانان غیرتمند و پرتلاشی هستنند؛ ما امام را دیدیم و به جنگ رفتیم؛ ولی آنها دفاع مقدس را ندیدند اما مدافع حرم شدند.
کد خبر: ۴۴۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ - 06February 2021

سرتیپ دوم پاسدار «ذبیح الله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: ایستادگی مردم عامل اصلی شکست دشمن در دفاع مقدس بود، و نسل امروزی، جوانان غیرتمند و پرتلاشی هستند، ما امام را دیدیم و به جنگ رفتیم، ولی آن‌ها دفاع مقدس را ندیدند، اما مدافع حرم شدند.

«ملکی» عنوان کرد: کردستان، سرزمین مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های بزرگ است و حضور مردم در صحنه های دفاع مقدس ثابت کرد که رزمندگان کرد همواره در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشته‌اند.

«ذبیح الله ملکی» با اشاره به برگزاری نشست مدیران بنیاد حفظ آثار (منطقه هفت) در همدان گفت: این همایش جهت تبادل نظر، استفاده از تجربیات، و هماهنگی بیشتر برگزار شده و امیدواریم با هم‌اندیشی بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم.

وی در جواب سوال، آیا در استان کردستان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس احداث شده است، گفت: مشکل اصلی ما عدم وجود مرکز فرهنگی مجهزی جهت بیان دوران دفاع مقدس و نشان دادن رشادت‌های مردم کرد در آن دوران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: استان کردستان باداشتن، ۵۱۶ دانش‌آموز و ۵۹ روحانی شهید و ۶۷ خانواده بالای سه شهید کارنامه درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها