تحلیلگر عراقی: اخراج نظامیان آمریکایی از عراق نیازمند فشار داخلی است

تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به اینکه عراق در اولویت دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» قرار ندارد، خواستار اعمال فشار برای اخراج نظامیان آمریکایی شد.
کد خبر: ۴۴۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ - 06February 2021

تحلیلگر عراقی: اخراج نظامیان آمریکایی از عراق نیازمند فشار داخلی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هاشم الکندی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز شنبه گفت: اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنان اخیر خود درباره استراتژی خارجی دولتش نامی از عراق نبرد به معنای آن است که عراق در اولویت دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

الکندی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که بایدن سعی دارد اشتباهات بزرگ دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سطح خارجی را اصلاح کند، اشتباهاتی که باعث تضعیف آمریکا در مقابل رقبای آن یعنی چین و روسیه شد.

وی افزود که اشاره نکردن بایدن به نام عراق در سخنان اخیر خود درباره استراتژی خارجی دولت آمریکا ابدا به معنای آن نیست که رابطه با عراق اهمیتی ندارد بلکه به این معناست که عراق هرگز در اولویت دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

این تحلیلگر سیاسی عراق همچنین گفت که قضیه خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از عراق نیازمند اعمال فشارهای داخلی بر دولت آمریکاست.

آمریکا دی سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار