سرلشکر سلامی در جمع خبرنگاران:

خودکفایی کشور مرهون تلاش جوانان نخبه است/ در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم

فرمانده کل سپاه گفت: بسیاری از محصولاتی را که تا پیش از این مجبور بودیم از سایر کشور‌ها وارد کنیم و همین امر ما را به آن‌ها وابسته می‌کرد، امروز به دست جوانان کشورمان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۴۴۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ - 07February 2021

خودکفایی کشور مرهون تلاش جوانان نخبه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاورد‌ها و اختراعات بسیجیان در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که در سالن پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز واقعاً رویداد بسیار امیدبخشی را در این نمایشگاه ملاحظه می‌کنیم و آن شکوفا شدن استعداد‌هایی است که به وفور در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی شاهدیم که تحریم‌های اقتصادی، صنعتی، علمی و فناوری علیه کشورمان اعمال شده است به نحوی که همه دشمنان تلاش می‌کنند تا تمامی روزنه‌های پیشرفت را به روی ملت ایران ببندند.

فرمانده کل سپاه افزود: ولی به همت جوانان اندیشمند و پرتلاش که جهاد علمی و فناوری را در مسیر راه پیشرفت کشور قرار می‌دهند، بسیاری از محصولاتی را که تا پیش از این مجبور بودیم از سایر کشور‌ها وارد کنیم و همین امر ما را به آن‌ها وابسته می‌کرد، امروز به دست این جوانان ساخته می‌شود.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه کشورمان در حال پیشرفت است، بیان کرد: امروز در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم؛ البته معتقدیم که تحریم یکی از فرصت‌های بزرگ تاریخی برای ایران است؛ نه یک فرصت در یک مقطع زمانی، بلکه برای تمام تاریخ فرصت است.

وی با اشاره به اینکه امروز تحریم به فرصتی برای تحریک انگیزه‌ها، اعتقادات و باور‌های مردم تبدیل شده است، گفت: به مفهوم واقعی، تحریم‌ها یک تلاش واقعی را در جامعه برای قطع همه نیازمندی‌ها ایجاد کرده است؛ زیرا به هیچ عنوان نمی‌توانیم به کشوری وابسته باشیم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما با همه کشور‌های دنیا متفاوت هستیم؛ چرا که در تحریم جهانی قرار داریم و هیچ‌کس به ما کمک نمی‌کند؛ حتی دوستان ما در بهترین حالت با ما دشمنی نمی‌کنند، ولی هیچ‌کس کمک نمی‌کند تا ما بتوانیم روی پای خود بایستیم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه جوانان ما یاد گرفتند که باید بر پای خود بایستند، افزود: جوانان ایرانی روی پای خود ایستادند تا آرزوی دشمنان را دفن کنند؛ لذا حرکتی که امروز می‌بینیم، آرایش جهادی بسیجیان برای پیشرفت‌های علمی و فناورانه است؛ البته نه در سطح محصولات پیش پا افتاده، بلکه در سطح پیچیده‌ترین قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز کشور.

فرمانده کل سپاه گفت: آرایش مردم ما برای عبور از تحریم و غلبه بر دشمن و تأمین نیاز‌ها جهادی و جدی است؛ به همین جهت مطمئن هستیم که فرمول ما برای عبور از مسایل جاری، همین همت و عزمی است که در این نمایشگاه می‌بینیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار