مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

شتاب پیروزی انقلاب با بیعت همافران در بهمن ۱۳۵۷

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: حرکت خلاقانه و ابتکاری همافران در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در بیعت با امام خمینی (ره) برگ زرینی در تاریخ کشورمان بود و باعث شتاب در پیروزی انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۴۴۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ - 07February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با روز نیروی هوایی و بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با امیر سرتیپ دوم خلبان «حمید مصطفوی» فرمانده پایگاه چهاردهم شکاری شهید ناصر حبیبی مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار ضمن تبریک دهه فجر و روز نیروی هوایی اظهار داشت: حرکت خلاقانه و ابتکاری همافران در ۱۹بهمن ۱۳۵۷ در بیعت با امام خمینی (ره) برگ زرینی در تاریخ کشورمان بود و باعث شتاب در پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: همه اجزای نیروهای مسلح در طول حیات انقلاب نقش‌آفرین بودند و آحاد مردم ایران اسلامی قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروی هوایی، هوانیروز و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی هستند.

بیعت همافران به تحقق پیروزی انقلاب اسلامی شتاب داد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از برجستگی‌ها، قابلیت‌ها، کارآمدی‌ها و تحول‌آفرینی‌های نیروی هوایی در حوزه مأموریتی آگاه هستیم و خدا را شاکریم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا خوش درخشیدند.

این مسئول در ادامه به مقایسه ارتش رژیم طاغوت با ارتش جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: ارتش دوران طاغوت یک ارتش منظم اما وابسته بود اما امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش منظم، مقتدر، مستقل، کارآمد و پاسخگو است و این نشان از تغییر ماهیتی آن دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعامل پایگاه چهاردهم شکاری شهید حبیبی با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، گفت: نوع تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی حاکم بر کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه نیروهای مسلح است. به حمدالله ارتباط منظمی توأم با اخلاق و برادری بین دو مجموعه برقرار شده و این ارتباط جاری است.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به تشریح مأموریت اداره‌کل حفظ آثار استان پرداخت و گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تدوین دانشنامه، فراخوان نهضت تولید آثار ادبی، ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدا ازجمله اولویت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان به شمار می‌روند.

وی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش پایگاه چهاردهم شکاری شهید حبیبی با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی استان شد.

بیعت همافران به تحقق پیروزی انقلاب اسلامی شتاب داد

ترویج مکتب شهدا دارای قداست است

امیر سرتیپ دوم خلبان حمید مصطفوی نیز در این دیدار ابراز داشت: ترویج مکتب ایثار و شهادت دارای قداست است و توفیق حضور در این عرصه تنها نصیب کسانی می‌شود که هنوز بر میثاق خود با شهدا استوار باشند.

وی ادامه داد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ثبت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر ما تکلیف است و  دستورات معظم له برای اجرا در سطح نیروهای مسلح براساس سلسله مراتب ابلاغ می‌شود.   

مصطفوی در ادامه با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: اقدامات اداره‌کل در حوزه دفاع مقدس انرژی‌بخش است و باعث تقویت روحیه در نیروهای انقلابی می‌شود.

این فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: بعضی حوزه‌های مربوط به دفاع مقدس به دلیل حجم مأموریت‌ها مغفول می‌مانند اما اداره‌کل حفظ آثار پرداختن به این موضوعات را به عنوان اولویت‌های کاری دنبال می‌کند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی تصریح کرد: شهدا انسان‌های خاص و برگزیده بودند که با ایثارگری و شهادت خود از ارزش‌های اسلامی و انقلابی صیانت کردند؛ بر همین اساس مأموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا از قداست خاصی برخوردار است.

مصطفوی تأکید کرد: حماسه رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا که امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند باید ضمن انتقال به نسل جوان در مراکز آموزش عالی نیز ارائه شود.

بیعت همافران به تحقق پیروزی انقلاب اسلامی شتاب داد

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت تعامل بین پایگاه شکاری شهید حبیبی و اداره‌کل حفظ آثار استان ابراز داشت: پایگاه چهاردهم شکاری شهید حبیبی همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را در راستای تدوین داننشامه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی استان وظیفه خود می‌داند و در سایر حوزه‌ها نیز تا جایی که مقدور باشد در راستای تحقق مأموریت‌ها همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار