فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید عباس دوران شیراز:

پایگاه شکاری ترابری شهید دوران در آمادگی بسیار مطلوبی به سر می‌برد

«مسعود جعفری» گفت: پایگاه شکاری ترابری شهید دوران با آمادگی کامل در آماده‌سازی پرنده‌ها کوشا است و در آمادگی بسیار مطلوبی به سر می‌برد.
کد خبر: ۴۴۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 07February 2021

دیدار کارکنان پایگاه هوایی شهید دوران با امام جمعه شیرازبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، امیر سرتیپ دوم خلبان «مسعود جعفری» فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید عباس دوران شیراز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس، اظهار داشت: نوزدهم بهمن ماه سال ۵۷ سالروز میثاق و بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) است، روزی که کارکنان غیور نیروی هوایی حماسه خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه در این روز جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش در مدرسه علوی با امام خمینی (ره) دیدار و با برگزاری رژه نظامی با رهبر کبیر انقلاب بیعت کردند، افزود: ما ارتشیان به پای عهد و میثاقی که بسته‌ایم، هستیم و عاشقانه در خدمت نظام و رهبری خواهیم بود.

فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید عباس دوران شیراز با تاکید بر اینکه ارتش پا در رکاب است، ادامه داد: پایگاه شکاری ترابری شهید دوران با آمادگی کامل در آماده سازی پرنده‌ها کوشا هستند و در آمادگی بسیار مطلوبی به سر می‌برد.

‌جعفری گفت: این پایگاه شکاری ترابری ماموریت‌های خود را همانند ۸ سال دفاع مقدس انجام می‌دهد.

آیت‌ الله «لطف الله دژکام» نماینده رهبر انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: امروز، روز افتخار ملت ایران به وجود سربازانی غیور همچون شماست.

وی ارتشیان را مدافع آسمانی توصیف کرد و افزود: این گنبد‌های فیروزه‌ی در آن می‌درخشد و به سومین حرم اهل البیت (ع) مشهور است.

امام جمعه شیراز با اشاره به صحنه‌های انقلاب، ادامه داد: نسل‌های جوان این صحنه‌ها را مشاهده نکرده‌اند و سوال در ذهن یک ملت (نسل جوان) از همین جا پیدا می‌شود که حال قبل از انقلاب چگونه بوده و این ندانستن‌ها باعث ایجاد پرسش‌های زیادی می‌شود و اگر این پرسش‌ها بی پاسخ بماند، پس از مدتی ارزش کار نسل قبلی در چشم نسل‌های جدید کم‌رنگ جلوه می‌دهد.

‌دژکام با بیان اینکه محوری‌ترین شعار سال انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، گفت: استقلال فریاد اولیه ما بوده و اگر تاریخ را بررسی کنید امروز مهندسین مجموعه نیروی هوایی می‌توانند بگویند که ما چه وضعی داشته‌ایم و اکنون چگونه است.

وی اذعان داشت: یکی از دعوای ما با نظام سلطه آن زمان، آزادی بود بدین معنی که مردم حقوق خودشان را از کسانی که رئیس هستند مطالبه کنند، یک عده‌ای اکنون آزادی را به آزادی جنسی تعبیر می‌کنند، اما در کشور‌های خارجی نیز این نوع آزادی محکوم می‌شود.

نماینده‌ ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: ما باید بتوانیم حق خودمان را بدون اینکه در دردسر بیفتیم مطالبه کنیم و آزادی در نقد نباید به گونه‌ای باشد که توهینی به بزرگتر‌ها صورت بگیرد.

‌دژکام اظهار کرد: مردم امروز آزادانه مطالبه می‌کنند و حرف می‌زنند و یکی از خواسته‌های جوانان دوران انقلاب ازادی بود؛ آزادی به این معنی که مطالبه گر باشیم و مطالبه را حق بدانیم، این آزادی که به برکت انقلاب عملی شد، ما در کشوری هستیم که آزادی با ادب و غیرت همراه است.

امام جمعه شیراز مطالبه‌گری را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مطالبه‌گری در فضای مجازی خوب است، اما باید با رعایت ادب همراه باشد و این خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی است، چرا که ایرانی جماعت همیشه با ادب بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به خودکفایی ایران در اورهال هواپیما‌های جنگنده و پیشرفت در ساخت و تجهیزات، افزود: ساختن یک نظام اسلامی کار بزرگی است که باید به آن افتخار کرد.

وی افزود: اینکه شما نظامی بسازید با شاگردان مکتب پیامبر (ص) کار بزرگی است. جوان تر‌ها پرسش به حقی دارند، ۴۲ سال است که می‌دویم و هر چه جلو‌تر می‌رویم بزرگی کار بیشتر نمایان می‌شود.

امام جمعه شیراز گفت: به گفته دانشمندان علوم اجتماعی دو نسل باید تلاش کنند که یک نظام ساخته شود، باید برای ساختن و به ثمر نشستن نظام اسلامی تلاش کرد و صبور بود و امیدوارانه به این راه ادامه داد.

این مسئول تاکید کرد: انقلاب اسلامی از همه سختی‌ها عبور خواهد کرد، مانند نیروی نظامی ما که دردنیا سرآمد است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: همه نیرو‌های نظامی پیشرو هستند و از این جایگاه برای پیشبرد اسلام باید نقش اجتماعی را بخوبی ایفا کنند.

‌دژکام در پایان خطاب به ارتشیان گفت، شما علاوه بر اطلاعات نظامی باید از هوش ویژه بهره‌مند باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار