استاندار آذربایجان‌شرقی در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» عنوان کرد؛

زندگی باعزت‌مان را مدیون خون شهدا هستیم/ کشتی انقلاب با سکان‌داری مقام معظم رهبری توفنده‌تر پیش می‌رود

«محمدرضا پورمحمدی» گفت: زندگی با عزت در کشورمان را مدیون خون شهدا و از جان گذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم. 
کد خبر: ۴۴۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ - 07February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان‌شرقی در هشتمین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت و اولین کنگره ملی 17 هزار شهیده جانباز و آزاده لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: زندگی با عزت در کشورمان را مدیون خون شهدا و از جان گذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم. 
 
وی ادامه داد: شهدا نیز حرکت در این مسیر را مدیون معلم بزرگشان امام خمینی (ره) هستند. این کشتی انقلاب با سکان‌داری رهبر معظم انقلاب، توفنده‌تر پیش می‌رود که برای ایشان آرزوی طول عمر و سلامتی دارم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تاریخ انقلاب‌های مختلف در دنیا را شنیده ایم، معمولا در انقلاب‌ها قیام یک طبقه از جامعه علیه طبقه‌ای دیگر  است اما انقلاب ایران تنها انقلابی در دنیا است که تمامی توده‌ها و قشر مردم تحت رهبری امام بزرگوار علیه دیکتاتور 2500 ساله قیام کردند. 
 
پورمحمدی تاکید کرد: آن زمان تغییر رژیم شاه را هیچ کس ممکن نمی‌دانست اما سه عامل ایمان مردم، وجود تمام قشرهای مردم و رهبری امام خمینی (ره) منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
 
وی اذعان کرد: انقلاب ما آزادی از تمام وابستگی هایی بود که رژیم ستم شاهی مثل زنجیر به پای مردم ما بسته بود. امروزه بانوان جامعه ما در تمامی جایگاه‌ها و فضا حضور فعال دارند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم سالاری بر پایه احکام دینی است که نمونه دیگری در دنیا ندارد، گفت: به همین دلیل از همان روز اول با انقلاب ما دشمنی کردند ولی خداوند حافظ این انقلاب بود و‌ خون شهدا آن را حفظ کرد البته باید خیلی مواظب باشیم تا این دستاورد را از دست ندهیم؛ چرا که دشمن در کمین است.
 
وی افزود: جنگ خیلی از نعمت‌ها را از ما گرفت، ولی دفاع مقدس جامعه ما را به شکلی متحول کرد که بیش از 40 سال است که با الگو برداری از مقاومت شهدا، ما از این انقلاب صیانت می‌کنیم. 
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان ساخت: برادران و خواهران دوشادوش هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هست سال دفاع مقدس حضور فعالی داشتند. اکنون نیز در این شرایط سخت، مسولیت خانم‌ها سنگین‌تر از آقایان است. چرا که خانم‌ها در کنار نقش اجتماعی، ضرورت دارد که بچه‌اش را پرورش داده و‌ امورات خانواده‌ را هم مدیریت کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار