جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج تبیین کرد؛

پیامدهای داخلی و خارجی شهادت حاج قاسم/ از همبستگی ملی تا زمینه سازی اخراج آمریکا از منطقه

«حسن حبیبی» شهادت سردار سلیمانی را زمینه‌ساز لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه دانست و گفت: شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۴۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ - 07February 2021

پیامدهای داخلی و خارجی شهادت حاج قاسم/ از همبستگی ملی تا زمینه سازی اخراج امریکا از منطقه

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، نشست بررسی «مکتب حاج قاسم و نقش آن در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه» با حضور وکلا و حقوقدانان و رئیس کل دادگستری گیلان، جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج، در دادگستری شهرستان «رشت» برگزار شد.

«حسن حبیبی» جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج در این جلسه از منظر جامعه شناختی به آثار، پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی امری چند بعدی، غیر طبیعی و بسیار بزرگ است؛ چرا که شهادت‌سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد.

جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج با بیان اینکه این پدیده عادی نیست و شاید هر ۱۰ سال یکبار رخ می دهد، تصریح کرد: شهادت سلیمانی پدیده پیچیده ای است و  دلیل دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت، شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان است.

وی در ادامه با اشاره به پنج پیامد، آثار و تبعات داخلی از جمله زمان مهم این اتفاق که منجر به همبستگی ملی ایران شد، افزود: سیزدهم دی ماه 98 که دو سال پس از فشار حداکثری آمریکا و بالا رفتن هزینه سوخت و شورش های آبان 98 اتفاق افتاد، شهادت حاج قاسم همبستگی ملی ایجاد کرد.

حبیبی دومین اثر را ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران و ... را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت.

وی متذکر شد: پیامد داخلی مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امام و عرفان دفاع مقدس است.

جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج سلیمانی را عارفی سالک و مجاهد خواند و تاکید کرد: او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند و شهادت او حجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد و برهانی برای انقلابیونی شد که امروزه را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.

وی به پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: حیات و شهادت شهید سلیمانی، عامل احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار شد.

حبیبی پیامد دوم خارجی شهادت سلیمانی را زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه عنوان و تصریح کرد: تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی پیامد بعدی است که پاسخ درستی به چرایی شعار مرگ بر آمریکا فراهم کرد.

وی اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است و بسته شدن نطفه عمیق نفرت در کل ملت ایران از آمریکا وخلق اسطور های جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام از دیگر پیامدهاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار