بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان بمناسبت سالروز عملیات والفجر8؛

موفقیت‌های عملیات والفجر 8 هنوز در سیستم‌های نظامی جهان بحث می‌شود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات والفجر 8 بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۴۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ - 08February 2021

موفقیت های عملیات والفجر8 هنوز در سیستم های نظامی جهان بحث می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

عملیات والفجر 8 به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و منطقه ای، جزء متفاوت‌ترین و مهمترین عملیاتهای دفاع مقدس است زیرا این عملیات از جنبه استحکامات عملیاتی و نظامی و با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در ارتباطات رادیویی بی سیم و باسیم و مکاتبات و رعایت اصل غافلگیری توسط سپاه و بسیج انجام شد، بطوریکه موفقیت های آن هنوز در سیستم های نظامی جهان بحث می شود.

با انجام موفقیت آمیز این عملیات ارتباط دریایی مستقیم عراق با خلیج فارس قطع شد و شاید مهمترین علل موفقیت آمیز بودن این عملیات را شاهکار حفاظت اطلاعات رزمندگان اسلام دانست که با وجود شناسایی هوایی کشورهای منطقه و آمریکا، موجب عدم تشخیص محور اصلی عملیات از سوی دشمن شد.

از مهمترین ویژگی های شاخص این عملیات، اقدامات مهندسی به ویژه نصب پل بعثت و پل امام صادق (ع) بر روی رودخانه اروندرود بود که با همت غواصان خط شکن و مهندسین و جهادگران ایران اسلامی این امر میسر گردید.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد، نام و خاطره شهدای گرانقدر، رزمندگان و ایثارگران عملیات والفجر 8، سالروز این عملیات بزرگ و ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض نموده و سلام درود می فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدانی که در مسیر حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار