معرفی کتاب؛

«نبرد ۲۴»

کتاب «نبرد ۲۴» روایتگر خاطرات جانباز «رشید محمدی» توسط انتشارات معبر  به سفارش و حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.
کد خبر: ۴۴۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ - 08February 2021

«نبرد ۲۴»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، کتاب «نبرد ۲۴» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع‌ مقدس است که در برگیرنده‌ خاطرات یکی دیگر از فرزندان انقلاب اسلامی و پاسدار مرز و بوم کشور و رزمنده هشت سال دفاع مقدس و جانباز آن دوران،  «رشید محمدی» است که مصاحبه آن توسط «امین صادقی و تدوین این کتاب توسط «اکرم روح آزاد» انجام گرفته است.

این کتاب در سال 1398 و در 235 صفحه توسط انتشارات معبر به سفارش و حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

در قسمتی از این کتاب آمده است:

اتفاق غیر منتظره ای بود که بعد از 24 شبانه روز رزم مداوم، آن تعداد نیروی عراقی را در شهر بب ینیم؛ چرا که انتظار می رفت دشمن نیروهایش را در مراحل اولیه عملیات بیت المقدس از خرمشهر عقب برده باشد. قبول این موضوع دشوار بود که عراق چه طور این تعداد نیروی زیاد را در داخل خرمشهر مستقر کرده بود... اما ما شاهد این اتفاق بودیم که نیروهای عراقی از ساختمان های شهر بیرون می آمدند و به اسارت گرفته می شدند. نیروهای که در اوایل جنگ بر روی دیوارهای شهر نوشته بودند؛ « ما آمدیم که بمانیم».

درقسمتی دیگر از این کتاب آمده است:

عملیات بدر در کدام منطقه بود؟

عملیات بدر در 25 اسفند 63 شروع کردیم و تا هفتم هشتم فروردین64 ادامه داشت و درهمان منطقه ای بود که عملیات خیبر اجرا شد. دقیقاٌ در همان منطقه جزایر مجنون و روستای البیضه، روستای العزیر و القرنه، اینها مناطقی بودند که عملیات یگان های آفندی ما در آنجا انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار