رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

لزوم بسترسازی جهت ورود جوانان متخصص انقلابی به عرصه‌های مدیریتی/ مسئولیت تداوم انقلاب و تمدن‌سازی بر عهده جوانان است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: امروز جوانان ما باید بدانند که تکلیف سنگینی بر دوش دارند و مسئولیت تداوم انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی بر عهده آنان است.
کد خبر: ۴۴۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ - 08February 2021

مسئولیت تداوم انقلاب و تمدن‌سازی بر عهده جوانان است/ لزوم بسترسازی جهت ورود جوانان متخصص انقلابی به عرصه‌های مدیریتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در مراسم دومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به این بیانیه به عنوان چشم انداز تحقق تمدن اسلامی اظهار داشت: محوری‌ترین قشر مورد توجه در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 مورد مطالبه را نسبت به جوانان مطرح کردند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان موتور متحرکه و پیشران کشور به سمت قله‌های پیشرفت و تکامل هستند، افزود: انقلاب اسلامی با حضور جوانان معنا و تسریع پیدا کرد و در دوران دفاع مقدس حضور جوانان سبب کسب فتوحات بزرگ و پی در پی در یک جنگ ناهمتراز شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تحول‌خواهی و تحول‌پذیری را از جمله ویژگی‌های جوانان دانست و تصریح کرد: یکی از الزامات رسیدن به جامعه اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحول پذیری انسان‌ها است و جوانان در این رابطه در خط مقدم تحول‌پذیری و خیر‌پذیری هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از وظایفی که نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به نسل جدید دارند روشنگری و تبیین موضوعات برای جوانان است؛ لذا امروز جوانان ما باید بدانند که تکلیف سنگینی بر دوش دارند و  مسئولیت تداوم انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی بر عهده آنان است.

وی با تاکید بر بسترسازی برای ورود نسل جوان به حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از پیشینیان تمامیت‌خواه هستند و حاضر نیستند کنار بروند تا فضا را برای فعالیت نسل جوان آماده شود؛ اگرچه تجربه امر مهمی است و باید از تجربیات نسل گذشته استفاده کرد اما این تجربه در قالب مشاوره قابل ارائه است و می‌توان از مدیر جوان و زبده استفاده و در کنار آن از مشاوران با تجربه بهره برداری کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: امروز جامعه ما برای تحقق تمدن‌سازی نیازمند مدیران لایق و جوان که تلاش مجاهدانه داشته باشند نیاز دارند؛ اما متاسفانه جوان‌گرایی با واکنش مثبت همراه نمی‌شود و گاهی با واکنش منفی مواجه می‌شود در صورتی که امروز یکی از سنگین‌ترین مسئولیت‌های ما بسترسازی ورود جوانان مومن و متخصص انقلابی به عرصه های مدیریتی است.

وی افزود: امروز باید از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پاسداری و حراست شود چراکه تاریخ نشان داده است انقلاب‌هایی که از ارزش‌ها یشان فاصله گرفته اند یا مصادره شده اند و یا دچار استحاله گردیدند.

حجت‌الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید بستر ساز حکومت جهانی حضرت ولیعصر عج باشد خاطرنشان کرد: وظیفه ما اینست تا بستر‌های لازم را جهت تحقق حکومت جهانی امام مهدی عج فراهم آوریم لذا باید رفتار‌های ما سبک زندگی و کنش و واکنش هایمان در راستای تحقق این اهداف والا باشد.

وی یکی دیگر انتظارات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب را شناخت صحیح گذشته عنوان کرد و گفت: باید گذشته را به خوبی برای نسل جوان تبیین کنیم جوانانی که دوران پیش از انقلاب را درک نکرده اند و از طرفی با بمباران عقیدتی از سوی دشمنان مواجه هستند چگونه می‌خواهند جبهه حق و باطل را تشخیص دهند؛ در واقع تصمیم گرفتن در فضایی که دشمن در آن با القائات مذموم رژیم گذشته را تطهیر می‌کنند، کاری دشوار است و همه ما موظف به تبیین و روشنگری در این عرصه هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به پیشرفت کشور در پرتو انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی از تحریم‌های ظالمانه به عنوان یک فرصت استفاده کرده است و امروز در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های عظیمی دست یافته ایم که یکی از این عرصه ها، پیشرفت در حوزه صنایع دفاعی است؛ نیرو‌های مسلح ما امروز قادر به ساخت زیردریایی، جنگنده و انواع سلاح و سامانه هستند و همچنین در حوزه موشکی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته ایم و نیاز‌های دفاعی را در داخل تامین می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه این پیشرفت‌ها به واسطه ایدئولوژی انقلاب اسلامی تحت زعامت امامین انقلاب و پشتیبانی مردم به دست آمده است؛ اظهار داشت: با این حال برخی افراد امروز می‌گویند نقطه قوت یک ملت امروز اقتصاد است و ایدئولوژی نیست؛ در حالیکه امروز افول کشورهایی، چون آمریکا را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام محمد حسنی تصریح کرد: امروز نیرو‌های مسلح باید از پتانسیل حضور ده‌ها هزار جوانی که به عنوان سرباز وارد این سازمان‌ها می‌شوند استفاده کنند و برای عملیاتی کردن انتظارات و مطالباتی که در بیانیه گام دوم نسبت به جوانان مطرح شده است این عزیزان را یاری کنند و راه را نشان دهند؛ چراکه هریک از این انتظارات می‌تواند راهکار‌های اجرایی داشته باشند که باید با بهره گیری از اهل فن و تحقیق و پژوهش در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار