یادمان شهدای گمنام مشهدریزه افتتاح شد

یادمان شهدای گمنام شهر مشهدریزه با تأمین ۷۰ درصد از هزینه ساخت یادمان از سوی برادران اهل سنت همزمان با دهه فجر انقلاب به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۴۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ - 08February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب، یادمان شهدای گمنام شهر مشهدریزه با حضور «سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «علی داوری» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار، سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر حوزه شهرستان‌های اداره‌کل حفظ آثار، جمعی از علمای اهل سنت و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

رمضانعلی حسین‌زاده مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تایباد در حاشیه این مراسم، با اشاره به زیرساخت‌های جمعیتی شهرستان مشهدریزه اظهار داشت: بافت جمعیتی شهرستان اکثراً از بدنه برادران اهل سنت هستند و برخلاف تبلیغاتی که رسانه‌های معاند در راستای حرام بودن ساخت بنای یادبود براساس آموزه‌های منحط سلفی مطرح می‌کنند، مردم شهر مشهدریزه قدردان مقام شامخ شهدا بوده‌اند.

وی افزود: طرح اصلی این یادمان توسط مدیریت مهندسی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پیشنهاد و پس از برآورد بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی برای اجرای این پروژه، بالغ‌بر ۷۰ درصد از این بودجه توسط کمک‌های مردمی و توسط علما و برادران اهل سنت شهرستان مشهدریزه تأمین شد. با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در تأمین نقدینگی، بسیاری از مردم به‌صورت غیر نقدی و در قالب کمک‌های ساختمانی، مصالح موردنیاز بنای یادمان همچون سیمان، گچ و آجر را تأمین می‌کردند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد افتخار میزبانی از ۹ شهید گمنام را دارد. برای نمونه به یادمان دو شهید دفاع مقدس واقع در پارک مرکزی شهرستان تایباد باید اشاره کرد که یکی از این شهدای والامقام، گمنام و دیگری شهید علی‌اصغر سمیعی است که بعد از تدفین شناسایی شده امروز به کانون اجتماعات مردمی تبدیل شده و مومنین برای زیارت و تجدید میثاق با شهدای عالی‌مقام در این یادمان حضور پیدا می‌کنند و هیچ ساعتی از شبانه‌روز، این یادمان بدون زائر نیست.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تایباد در انتها تصریح کرد: ارادت برادران اهل سنت به اهل‌بیت (ع) و شهدا که رهروان و شیعیان راستین خاندان عصمت و طهارت بوده‌اند، نشان‌دهنده قدرشناسی آنان است و امیدواریم که خداوند متعال ما را از توفیق شفاعت معصومین و شهدا بی‌نصیب نگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار