آیت‌الله علم‎الهدی عنوان کرد؛

ضرورت توجه به فعالیت‌های ابتکاری فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: برای برنامه‌ریزی‌ در رابطه با امورات فرهنگی و وضعیتی که در حال حاضر در مواجه با ویروس کرونا داریم، کارگروه‌های ویژه تشکیل شده و فعالیت‌های ابتکاری فرهنگی طراحی و اجرا شود که در این رابطه باید تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان به حداکثر برسد.
کد خبر: ۴۴۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 08February 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولان استانی برگزار شده بود، با بیان اینکه نباید خسارات فرهنگی ناشی از کرونا را نادیده گرفت، اظهار داشت: عوارض بیماری کرونا خسارت‌های فرهنگی زیادی برای ما داشت و برای حفظ جان مردم، ناچار شدیم فعالیت‌های فرهنگی بسیاری را محدود کنیم که ازجمله‌ آن‌ها عرصه‌ زیارت حضرت رضا (ع) بود.

وی افزود: گرچه باتدبیر رهبر معظم انقلاب و همچنین اقدامات فرهنگی جایگزین بخشی از این خسارت‌های فرهنگی جبران شد اما باید اذعان کرد که هنوز برای جبران کامل این کسورات و عقب‌ماندگی‌ها باید برنامه‌های فرهنگی قوی‌تری اجرا کرد. مشابه این عقب‌افتادگی‌ها در حوزه‌های مدیریتی هم به وجود آمده است و به خاطر حضور حداقلی کارمندان در ادارات، گرچه توفیقاتی در حفظ سلامت مردم و جلوگیری از گسترش افسارگسیخته این ویروس منحوس داشتیم اما خواسته و مراجعات بسیاری از مردم با شکست مواجه شد که جبران آن به همت و اراده انقلابی کارکنان مجموعه‌های اداری و تسریع درروند پاسخگویی‌ها وابسته است.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: باید برای برنامه‌ریزی‌ها در رابطه با امورات فرهنگی و وضعیتی که در حال حاضر در مواجه با ویروس کرونا داریم، کارگروه‌های ویژه تشکیل شود. باید فعالیت‌های ابتکاری فرهنگی طراحی و اجرا شود و تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان به حداکثر برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تمجید از طرح «مسجد، سنگر سلامت» خاطرنشان کرد: این طرح، برنامه‌ریزی بسیار خوبی بود که در ایام مقابله با ویروس کرونا در استان اجرا شد و طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی با تمام نتایج درخشانی که داشت، در واقع منبعث از این طرح بود.

در ابتدای این جلسه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در استان و همراهی دستگاه‌ها و تشکل‌ها در گرامیداشت این حماسه ملی، بر تداوم برگزاری این ویژه برنامه‌ها با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال جاری تأکید کرد.

در پایان این مراسم حکم نایب‌رئیسی شورای فرهنگ عمومی استان توسط آیت‌الله علم الهدی به «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان رضوی اعطا شد.

شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی ۹ کارگروه فعال دارد و تاکنون ۴۹ جلسه، ۵۴ دستورکار و ۱۴۳ مصوبه حاصل همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه‌ریزی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، ایثار و شهادت، فرهنگ سلامت، آسیب‌های اجتماعی، تبلیغات عمومی و محیطی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار