نشست تخصصی نویسندگان و شاعران سمنان با رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس

نشست تخصصی نویسندگان و شاعران سمنان با سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ - 08February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان در نشست تخصصی  نویسندگان، شاعران و هنرمندان پیشکسوت و نوقلم  دفاع مقدس استان سمنان که با حضور سرهنگ پاسدار «عباس بایرامی»  رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از نویسندگان و شاعران استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ما معقدیم بهترین روش ماندگاری تاریخ عزتمند دفاع مقدس،  ثبت  و مستند سازی  لحظه های این وقایع  عظیم  و گنجینه بزرگ دفاع مقدس است.

سلامی گفت: رزمندگان استان سمنان نیز در دوران دفاع مقدس حضوری جانانه و بی‌نظیر داشتند و هرگز مجاهدت‌های آنان در بقای انقلاب و نظام از یاد نمی‌رود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس توکل و ولایتمداری است، گفت: این اصول امروز نیز رمز پیروزی ما هستند و  همین روحیه  و مجاهدت رزمندگان سبب  پیروزی  رزمندگان در عملیات والفجر 8 شد که  یکی از موفق ترین عملیات ها در سال های دفاع مقدس  است.

وی گفت: نگاه  ما در زمینه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، به ظرفیت عظیم  جامعه و نویسندگان علاقمند  است که در  این مسیر  حقیقتا  مجاهدت می کنند  و هر  اقدامی در این مسیر، مجاهدت  برای انقلاب و اسلام  است.

ویبا بیان این که یکی از راهکارهای اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام و دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است، افزود: در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده که اساس این کتب خاطرات رزمندگان اسلام بوده، خاطراتی که می تواند راهگشای جوانان امروز باشد.

سلامی ادامه داد: هدف گذاری ما  در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان  و اقشار مختلف است  و در یک نگاه کلان اعتقاد داریم  هر رزمنده ، هر دستگاه اجرایی، هر یگان  نظامی، هر شهر و هر مسجد یک کتاب در حوزه  دفاع مقدس  را در دستور کار خود  قرار دهند.

این مسئول با اشاره به تلاش برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به آحاد مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی با اشاره به بهره‌مندی روشندلان از کتب مرتبط با دفاع مقدس گفت: چهار عنوان کتاب دفاع مقدس با خط بریل در استان سمنان منتشر و در اختیار روشندلان علاقه‌مند قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه ادبیات و ناریخ دفاع مقدس در استان بیان داشت: جمع آوری و تدوین و چاپ عملکرد و خاطرات ایثارگران و شهدای منتسب دستگاههای اجرایی و یگانهای نظامی، تولید اثر چند رسانه ای، کتابخانه الکترونیکی از کتب دفاع مقدس، روایتگری جنگ با بهره از کتب دفاع مقدس استانی و کشوری به همراه معرفی آثار چاپ شده اداره کل، برگزاری جلسات جمع خوانی کتب دفاع مقدس در مناسبت های  دفاع مقدس، برگزاری نشست های دانشجویی در خصوص ادبیات پایداری و خاطره گویی راویان دفاع مقدس در مراکز آموزشی و دانشگاهی از دیگر فعالیت های این اداره کل  با همکاری سایر دستگاههای اجرایی استان در سال جاری است.

نشست تخصصی نویسندگان  و شاعران سمنان با رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس

نشست تخصصی نویسندگان  و شاعران سمنان با رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس

نشست تخصصی نویسندگان  و شاعران سمنان با رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار