معاون بهداشت و درمان سپاه در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد:

تشکیل کمیسیون مشترک رسیدگی به معترضین به درصدهای جانبازی/ بازسازی بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) و فاطمه الزهرا(س)

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: بنیاد شهید و سپاه به منظور رسیدگی به وضعیت معترضین به درصدهای جانبازی در دو سال اخیر کمیسیون مشترکی را تشکیل دادند تا هر آنچه در این کمیسیون تعیین می‌شود، ملاک عمل قطعی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ - 07April 2015

تشکیل کمیسیون مشترک رسیدگی به معترضین به درصدهای جانبازی/ بازسازی بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) و فاطمه الزهرا(س)

دکتر "حسن عراقی زاده" معاون بهداشت و درمان سپاه در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به اینکه رسیدگی به امور جانبازان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: در خصوص مصدومان شیمیایی سپاه مرکز تحقیقاتی در بیمارستان بقیه الله(عج) که فقط در خصوص این مصدومان تحقیقاتی را انجام میدهد به نحوی که آیین نامههای مربوط به تشخیص و درمان این جانبازان، همان آیین نامههایی است که توسط این مرکز تدوین شده است.

وی درباره تعیین درصد جانبازان نیز بیان داشت: تعیین درصد جانبازان بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است و سپاه فقط کارهای مقدماتی برای تعیین درصد قطعی جانبازان را انجام میدهد.

سردار عراقی زاده در ادامه تأکید کرد: برای اینکه به وضعیت معترضین به درصدهای تعیین شده رسیدگی شود، کمیسیون مشترکی بین سپاه و بنیاد شهید در سالهای اخیر تشکیل شده و با توجه به این که آیین نامهها و معیارهای تعیین درصد در سپاه و بنیاد شهید یکی است، به همین خاطر هر درصدی که توسط کمیسیون مورد اشاره تعیین شود، درصد تعیین شده نهایی و قطعی خواهد بود.

وی سپس به موضوع احیاء بیمارستانهای صحرایی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس حدود ۱۰ بیمارستان صحرایی فعال بودند که پس از اتمام جنگ تحمیلی این بیمارستانها فراموش و یا تخریب شدند به همین خاطر سال گذشته در ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار موظف شد تا نسبت به احیا این بیمارستانها تلاش کند.     

معاون بهداشت و درمان سپاه با اشاره به بازسازی بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا(س)، افزود: در همین رابطه در تلاش هستیم تا امسال مراسم گرامی داشت شهید دکتر رهنمون را در محل شهادت این سرباز اسلام یعنی بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار کنیم که برای تحقق این موضوع در پی احیاء و بازسازی بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها