سفیر فلسطین در بغداد:

پارلمان عراق بر انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین نظارت کند

الکعبی در جریان دیدار با معاون اول رئیس پارلمان عراق خواستار نظارت مجلس عراق بر انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین شد.
کد خبر: ۴۴۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ - 08February 2021

پارلمان عراق بر انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین نظارت کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسن الکعبی نایب رئیس اول پارلمان عراق، مسئله فلسطین را اولویت نخست کشورش دانست و بر مخالفت بغداد با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در بیانیه دفتر «حسن الکعبی» نایب رئیس اول پارلمان عراق آمده است: الکعبی در جریان دیدار امروز «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق با وی، تاکید کرد که مسئله فلسطین اولویت نخست تمام دولت‌های عراق در همه سطوح بوده است و تاریخ کنونی و آینده عراق به هیچ وجه مغایر با خواست و اراده ملت فلسطین و تصمیمات آن‌ها درباره مسائل سرنوشت ساز نخواهد بود.

بر اساس این بیانیه، الکعبی در این دیدار بر لزوم فعال سازی کار کمیسیون دوستی پارلمانی مشترک بین عراق و فلسطین برای تقویت پیوند و همکاری بین آن‌ها تاکید کرد و از عزم عراق برای پایه ریزی مبانی مستحکم در سطح روابط با همه ملت‌های عربی بویژه ملت فلسطین در مسیر درست آن سخن گفت.

نایب رئیس اول پارلمان عراق همچنین بر موضع صریح و مخالف ملت و نظام عراق با همه اشکال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل - که به اراده و تصمیم ملت فلسطین خدشه وارد می‌کند و زیرپا گذاشتن مصوبات بین المللی به شمار می‌رود، تاکید کرد.

احمد عقل، سفیر فلسطین نیز به نوبه خود از الکعبی دعوت کرد که پارلمان عراق در نظارت بر انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین نظارت کند.

وی همچنین از موضع عراق در مخالفت با مسئله عادی سازی و معامله قرن تمجید کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار