جاسوسان انگلیس در قفس؛ یمن چند جاسوس را محاکمه کرد

خبرگزاری رسمی یمن از برگزاری اولین جلسه محاکمه جاسوسان دستگاه اطلاعات انگلیس در یمن خبر داد.
کد خبر: ۴۴۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ - 08February 2021

جاسوسان انگلیس در قفس؛ یمن چند جاسوس را محاکمه کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، امروز (دوشنبه)، گزارش داد که دادگاه کیفری بدوی در صنعاء به ریاست قاضی «محمد مفلح» اولین جلسه بررسی پرونده کیفری شماره ۵۳۷ مربوط به فعالیت‌های جاسوسی و خرابکارانه تعدادی از مأموران دستگاه اطلاعات انگلیس و چند تن دیگر را برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، افراد یادشده در استان‌های مختلف یمن مستقیما اقدام به به خدمت گرفتن و آموزش جاسوس می‌کردند و متهمان این پرونده عبارتند از «عرفات قاسم عبدالله الحاشدی»، «علی محمد عبدالله الجعمانی»، «باسم علی علی الخروجه»، «سلیم عبدالله یحیى حبیش»، «أیمن مجاهد قاید حریش» و «محمد شرف قاید حریش».

در ادامه این گزارش آمده است که دستگاه اطلاعات انگلیس با استفاده از افراد نامبرده و مجهز کردن آن‌ها به وسائل ارتباطی، دستگاه‌ها و برنامه‌های فنی پیشرفته در زمینه رصد، تعقیب، مشخص کردن محل حضور، ارسال اطلاعات، در خاک یمن اقدام به جاسوسی و انجام عمل خرابکارانه می‌کردند.

سبأ با انتشار تصاویری از جلسه محاکمه که جاسوسان در قفس نگاه داشته شدند، همچنین گزارش داد که فعالیت این افراد در استان‌های صنعاء، عمران، صعده، الجوف، مأرب، المهره و حضرموت متمرکز بوده است.

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به اینکه دستگاه اطلاعات یمن موفق شده افراد یادشده را دستگیر و آن‌ها را به مراجع قضایی تحویل دهد، تأکید شده است که فعالیت دیگر جاسوسان نیز زیر نظر نیرو‌های اطلاعات یمن قرار دارد و در زمان مناسب اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

پیش از این نیز، شبکه «المسیره» یمن اسنادی محرمانه منتشر کرده بود که این اسناد گوشه‌ای از حجم مداخلات انگلیس و آمریکا در یمن پیش از انقلاب ۲۱ سپتامبر را افشا کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار