رئیس قوه قضاییه:

شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه شهادت این دو سردار بزرگ اسلام هرگز بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: این دو قهرمان و همراهان ایشان، قهرمان مبارزه با تروریسم و دو قهرمان امنیت ساز برای عراق و ایران و منطقه بودند.
کد خبر: ۴۴۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ - 08February 2021

شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در بدو ورود به بغداد در یادمان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد حاضر شد و طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اهدای سلام از طرف خود و مردم مقاوم ایران اسلامی به مردم عزیز، شریف، متدین و مقاوم عراق، اظهار داشت: مقاومت مردم عراق، جوانان سلحشور و برومند، ارتش عراق و نیرو‌های مردمی در مقابل بیگانگان، عوامل شیطان بزرگ آمریکا و تکفیری‌ها، ستودنی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اینجا مقتل دو قهرمان بزرگ ملت عراق و ایران است، ادامه داد: قهرمان امت اسلامی شهید بزرگوار سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و شخصیت ماندگار آقای ابومهدی المهندس هر دو متعلق به امت اسلامی و بشریت هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه شهادت این دو سردار بزرگ اسلام هرگز بی پاسخ نخواهند ماند، گفت: این دو قهرمان و همراهان ایشان، قهرمان مبارزه با تروریسم و دو قهرمان امنیت ساز برای عراق و ایران و منطقه بودند و امنیت را به منطقه هدیه کردند و کسانیکه آن‌ها را به شهادت رساند، کسانی هستند که نمی‌خواهند مردم ایران و عراق در امنیت زندگی کنند.

وی تصریح کرد: اینجا مشهد سرداران بزرگ اسلام است و خون ایرانی و عراقی در این نقطه با هم پیوند خورده است؛ نه فقط در این نقطه بلکه در جای جای عراق و منطقه، خون سلحشوران ایرانی و عراقی پیوندی عمیق خورده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: این پیوند و پیوند عمیق فرهنگی، اعتقادی و دینی بین ایران و عراق از گذشته‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام رئیسی یادآور شد: ما بین این دو همسایه آنچنان پیوندی از نظر فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم که هرگز با هیچ توطئه و فتنه‌ای گسسته نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اینجا مکان جنایت هولناک استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست که نماد مقاومت را هدف قرار داده و از هیچکدام از حقوق بین المللی و قواعد لازم بین کشور‌ها تبعیت نمی‌کند، گفت: آمریکا با شکستن همه قوانین، همه میثاق‌های بین المللی و حق حاکمیت دولت عراق، جنایت بزرگی را مرتکب شده است.

رئیس قوه قضاییه با طرح این سئوال که آمریکا با چه منطقی مهمان گرامی کشور، دولت و مردم عراق را به گلوله بست و میزبان او آقای المهندس را به شهادت رساند، تاکید کرد که دست انتقام الهی همواره از آستین ملت بیرون آمده و بیرون خواهد آمد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت می‌کند و تمام امکانات مالی، تسهیلاتی و اطلاعاتی را به داعش می‌دهد و او را مسلح و مجهز می‌نماید و به جان مردم مسلمان می‌اندازد و کسانیکه همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در برابر داعش و تروریسم ایستادگی می‌کنند، را هدف قرار می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: مسئولان آمریکایی رسما اعلام کردند که ما داعش را ایحاد و مجهز کردیم و به جان ملت‌ها انداختیم. دست انتقام الهی گردن ظالم را خواهد گرفت و حق مظلوم را از او خواهد ستاند.

حجت‌الاسلام رئیسی خطاب به آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام گفت: بدون تردید شهید حاج قاسم سلیمانی برای شما خطرناک تر از حاج قاسم سلیمانی و شهید المهندس برای شما خطرناک تر از آقای ابومهدی المهندس، خواهند بود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نشان این سخن و ادعا را در تشییع جنازه این دو بزرگ در ایران و عراق بنگرید؛ قیامتی برپا شد و دل‌های میلیون‌ها انسان، جوان، زن، مرد در عالم متوجه این دو شهید و هدف بزرگ آن‌ها شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: به شما دشمنان اسلام بگویم شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برای همیشه تاریخ نماد عزت، اقتدار، نورانیت، محبت نسبت به مردم، دعوت به خدا، وحدت و انسجام امت اسلامی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و مقاومت خواهند بود و شما مردم عزیز عراق، جوانان برومند، سلحشوران و مجاهدان بدانید و می‌دانید که راه و مکتب شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند همواره پر رهرو خوا‌هد بود و روز به روز این مکتب، برای عصر‌ها و نسل‌ها پیام عزت، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: این وعده الهی است که آنانی که به خدا اتکال و اعتماد داشتد و اعتماد به داشته‌های خود کردند و دست نیاز به طرف دشمن دراز ننمودند، نصرت الهی را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه از دولت عراق، مردم انقلابی عراق، مقام مرجعیت در عراق و از همه دلدادگان به اسلام و ارزش‌های الهی صمیمانه به خاطر تجلیل از مقام شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی به ویژه حاج قاسم و ابومهدی و همراهان آن‌ها تشکر می‌کنم، سلام گرم و صمیمانه امام خامنه‌ای را به تمام مردم عراق، مقام مرجعیت و تمام اصحاب رسانه تقدیم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها