مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: دهه فجر یادآور حماسه های بزرگ ملت ایران در مقابل نظام سلطه و توطئه های دشمنان بود.
کد خبر: ۴۴۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ - 09February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در مراسم نهضت خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سالروز عملیات والفجر 8 و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ ملت ایران در مقابل نظام سلطه و توطئه‌های دشمنان بود.

سلامی گفت: عمر 42 ساله انقلاب اسلامی ایران  یادآور 42 سال  پایداری، ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که هوشمندانه و با بصیرت پشت سر امام (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حرکت کردند.

وی افزود: از مصداق بزرگ ایستادگی، مجاهدت و  وحدت ملت ایران، هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان با مال و جان خود در راه خدا جهاد کردند.

این مسئول اضافه کرد: ماه‌های پایانی سال، ایام پیروزی‌های بزرگ در دفاع مقدس است، رزمندگان استان سمنان در ما‌ه های دی و بهمن در 6 عملیات بزرگ حضور داشتند، عملیات کربلای 6، عملیات کربلای 4 و 5 با 260 شهید، عملیات بیت المقدس با 45 شهید، والفجر مقدماتی با 60 شهید و عملیات والفجر هشت با 196 شهید برگ زرینی را  در تاریخ دفاع مقدس استان رقم زدند.

این مسئول گفت: این روزها باید در تاریخ ایرن و انقلاب زنده بماند و ما وظیفه داریم دستاوردها و ارزش های دوران دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال دهیم.

سلامی افرود: عملیات والفجر 8 یکی از پیروزی‌های بزرگ ملت ایران بود که استان سمنان با 3 گردان از شهرستان شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار در این عملیات شرکت داشتند.

وی در خصوص نقش رزمندگان استان سمنان در عملیات والفجر 8 بیان داشت: رزمندگان استان یک شب قبل از عملیات اصلی، جزایر بوارین و ام الرصاص را به تصرف خود در آوردند تا توجه دشمن به این منطقه جلب شود و رزمندگان در منطقه فاو بتوانند راحت تر مواضع  دشمن را تصرف کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان متذکر شد: احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه (س) بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر 8 یکی از شاهکارهای گردان‌های رزمی و مهندسی و جهادگران استان سمنان بود که توانست در جزیره مجنون کار رزمندگان را آسان کند.

در ادامه این دیدار 6 تن از رزمندگان عملیات والفجر 8 خاطراتی از آن دوران باشکوه بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها