کارگردان نمایش «زندگی با طعم باروت» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تیپ فاطمیون سوژه نمایش «زندگی با طعم باروت» است

مجتبی خلیلی با تاکید براینکه تیپ فاطمیون سوژه نمایش «زندگی با طعم باروت» است، گفت: سعی کردم با پارامتر‌های که وجود داشت یک نمایشی فولکلور افغانستانی رو برای اجرا آماده کنم.
کد خبر: ۴۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵ - 12February 2021

«مجتبی خلیلی» کارگردان نمایش «زندگی با طعم باروت»، حاضر در بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: نمایش زندگی با طعم باروت اولین اجرای خود را در قالب جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش خیابانی اجرا کرد که حائز رتبه‌های بازیگری مرد و زن و بازیگری خردسال شد.

وی افزود: نمایش خیابانی زندگی با طعم باروت روایتگر قهرمانان مدافعین حرم است که در بخش ویژه سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر اجرا شد.

این هنرمند درخصوص بخش ویژه سرباز انقلاب امسال با موضوع شهید قاسم سلیمانی و مدافعان حرم که به همت بنیاد شهید به سی و نهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر اضافه شد، عنوان کرد: پرداختن به قهرمانان یک ملت نشان از اهمیت این بخش است که در تمامی آثار این بخش شاهد آن خواهیم بود هر نمایش یک قصه‌ای تازه را بازگو می‌کند.

کارگردان نمایش «زندگی با طعم باروت» ارتباط با مخاطب را مهمترین وظیفه تئاتر خیابانی دانست و افزود: در این رویارویی و مقابله مهم‌ترین اتفاق انتقال مفاهیم است. مفاهیمی که در یک جریان مهم، ایده، موسیقی، طراحی فضا و لباس از گروه بازیگران به مخاطبان منتقل می‌شود.

خلیلی افزود: من برای نمایش سوژه مدافعان حرم تیپ فاطمیون را انتخاب کردم که سعی کردم با توجه به تمامی پارامتر‌های که وجود داشت یک نمایشی فولکلور افغانستانی رو برای اجرا اماده کنم و به وضوح درطراحی‌ها و موسیقی و بازیگری این امر مشهود است، چون ما در خیابان با مخاطب عام رو به رو هستیم نه خاص پس همه چیز باید در سادگی و باور پذیری اتفاق بیفتد.

عوامل کار:

نویسنده و کارگردان: مجتبی خلیلی، بازیگران: سید پویا امامی، نجمه مهرابی خوزانی، بازیگر خردسال: روشا مستاجران، کیان حاج هاشمی طراح فضا و صحنه و لباس: آدینه رحیم نژاد؛ نوازندگان: محمد نادری، نثار احمد رضایی، قربان نوری و حمید صفری.

در خلاصه نمایش اثر آمده است: یک معلم افغانستانی روایتی جدید از شهدای تیپ فاطمیون دارد. معلم افغانستانی به دنبال گمشده خود که یکی از حروف الفبا است می‌گردد او شهر به شهر می‌گردد تا حرف ش را در سوریه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها