زارعی:

دستان رژیم صهیونیستی در برابر قدرت نظامی ایران بسته است

یک کارشناس مسائل منطقه با تصریح بر اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در برابر قدرت نظامی ایران کار عمده و خاصی انجام دهد، گفت: جز ادعا، کاری از دست این رژیم بر نمی‌آید.
کد خبر: ۴۴۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ - 09February 2021

دستان رژیم صهیونیستی در برابر قدرت نظامی ایران بسته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سعدالله زارعی در گفت‌وگو با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو برتری مطلق بر کشور‌های منطقه را راهبرد رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اسرائیل بقای خود را بر اساس راهبرد دولت نظامی در منطقه بنا نهاده است و به همین دلیل در طول ۷۰ سالی که از حیات رژیم منحوس می‌گذرد، اسرائیلی‌ها دائماً بخش بزرگی از بودجه خودشان را صرف جنگ افزار‌ها و ساختار‌های نظامی کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به خرید و جمع آوری بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای، اظهار کرد: اسرائیلی‌ها نسبت به تحولات نظامی منطقه بسیار حساس هستند و تقریباً توانسته بودند در ایام حیات خود، برتری شان را بر بسیاری از کشور‌های منطقه از جمله مصر و ترکیه ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل روند توسعه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را مایه نگرانی آن‌ها دانست و بیان کرد: ایران سال‌ها پیش توانایی‌های رژیم اسرائیل را پشت سر گذاشت و کشورمان در موقعیت نظامی برتری نسبت به رژیم صهیونیستی و کل منطقه غرب آسیا قرار دارد.

وی تصریح کرد: قدرت نظامی ایران بر خلاف کشور‌های دیگر، از طرف قدرت‌های خارجی قابل کنترل نیست. به عنوان مثال اگر ترکیه قدرت نظامی بالایی داشته باشد، قدرت‌های بزرگتر، توان نظامی این کشور را کنترل می‌کنند. اما ایران درحالی‌که قدرت نظامی برتر منطقه محسوب می‌شود، هیچ قدرت خارجی نیز بر آن تأثیر نمی‌گذارد و مستقل عمل می‌کند.

زارعی به مانور‌های نیرو‌های نظامی ایران در چند هفته و ماه گذشته اشاره و عنوان کرد: این مانور‌ها باعث نگرانی اسرائیلی‌ها شده است، زیرا آینده خود را دچار خطر و ابهام می‌بینند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تصریح بر اینکه اسرائیل نمی‌تواند در برابر قدرت نظامی ایران کار عمده و خاصی انجام دهد، گفت: آن‌ها جز ادعا‌ها و حرف‌هایی که گاه و بیگاه از سوی مقامات اسرائیل مطرح می‌شود، کاری از دست این رژیم بر نمی‌آید.

وی همچنین به وضعیت آمریکا در منطقه اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی اساساً متکی به خارج به خصوص آمریکا و انگلیس است. در واقع اگر نقش این دو کشور را از پرونده رژیم صهیونیستی کنار بزنیم، اساساً این رژیم به وجود نمی‌آمد و امروز هم حیات خود را مدیون و وابسته به آمریکا می‌دانند. با توجه به اینکه زمزمه خروج آمریکا از منطقه مطرح می‌شود، این رژیم بیش از گذشته دچار ضعف شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها