برگزاری همایش پیام‌آوران عاشورایی در اردبیل

همایش پیام‌آوران عاشورایی، گرامی‌داشت مقام مادران، همسران و خواهران شهدا در موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ - 09February 2021

برگزاری همایش پیام آوران عاشورایی در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌ پرس از اردبیل، قبل از ظهر امروز و همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، همایش پیام آوران عاشورایی، گرامی داشت مقام مادران، همسران و خواهران شهدا در موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

در این همایش که با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور جمع محدودی از مادران، خواهران و همسران شهدا برگزار شد، «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل ضمن گرامی داشت ایام دهه فجر، انقلاب اسلامی را احیاگر جایگاه واقعی زن مسلمان دانست و اظهار داشت: زنان ایران اسلامی در دوران مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوتی پهلوی پا به پای مردان در صحنه ها حاضر شده و فداکاری کرده و در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش موثری را ایفا کردند.

واحد افزود: همایش هایی چون همایش پیام آوران عاشورایی همواره حامل این پیام مهم و ارزنده به جامعه و به ویژه نسل جوان است که الگوی واقعی یک زن موفق نه در دل شبکه های پر زرق و برق ماهواره ها و فضای مجازی، بلکه در حادثه عاشورا قابل شناسایی است و تربیت اصیل اسلامی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و حضرت ام البنین (س) به شکل گیری بزرگ ترین حادثه تاریخ ساز و جریان ساز بشر منتهی شده است.

در ادامه، «مریم حامدی» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و خواهر شهید «صادق حامدی» با تأکید بر اینکه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم افزود:شیرزنان ایران اسلامی ثابت کرده اند که در همه دوران ها تربیت اصیل اسلامی را سرلوحه خود قرار داده اند و وجود شهدای مدافع حرم از نسل جوان امروزی شاهدی بر این مدعاست.

«فریبا محمدلو» مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در ادامه این همایش گفت: حضرت زینب بزرگترین پیام آور عاشورای تاریخ است و مادران و خواهران و همسران شهدا نیز الگوهای صبر و استقامت هستند.

در این همایش «فریبا احمدی» از پژوهشگران دفاع مقدس استان اردبیل به ارائه خلاصه ای از تحقیقات خود در خصوص وصایای شهدای استان اردبیل پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار