نمایندگان مجلس در نشست صمیمی با رئیس بنیاد شهید خواستار شدند

از پی‌گیری اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تا تجدیدنظر در درصدهای جانبازی/ لزوم ارائه خدمات درمانی به همسران جانبازان

نمایندگان مجلس طی نشستی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مشکلات حوزه‌های خدمات و درمان ایثارگران پرداختند و بر لزوم ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگر و رسیدگی هرچه بیشتر به خانواده‌های شهدا تاکید کردند.
کد خبر: ۴۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶ - 08April 2015

از پی‌گیری اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر تا تجدیدنظر در درصدهای جانبازی/ لزوم ارائه خدمات درمانی به همسران جانبازان

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دومین نشست صمیمانه نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز گذشته در محل هتل هویزه برگزار شد.

در این نشست که بیش از 50 نماینده مجلس حضور داشتند، 22 نفر از نمایندگان به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

عمران احمدی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: در استان ایلام خانوادههای ایثارگران از پیگیری کارها و مشکلات راضی هستند اما لازم است که بنیاد شهید تاکید بیشتری بر استانهای مرزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این استان 1800 پرونده مربوط به تعیین درصد بلاتکلیف مانده است، گفت: یگان مربوطه مجروحیت این افراد را تایید کردهاند اما پروندهشان همچنان بلاتکلیف است.

سرانه بیمه سلامت جانبازان

قربانی نماینده آستانه اشرفیه نیز با اشاره به سفر رئیس جمهور در آیندهای نزدیک به استان گیلان از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا در حوزهی انتخابیه وی حضور یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداخت معوقات ایثارگران رضایتمندی را ایجاد کرد اما متاسفانه این امر به طور صددرصدی محقق نشده است.

قربانی با بیان اینکه سرانه بیمه سلامت جانبازان 98 هزار تومان برآورد شده بود، گفت: حدود 18 هزار تومان از این مقدار پرداخت شده است که ما امیدواریم مابقی این سرانه نیز تامین شود.

نماینده ایثارگر مجلس همچنین خواستار شد که تدبیری اندیشیده شود تا پلاک ایثارگری به جانبازان بالای 25 درصد نیز تعلق یابد.

وی در پایان صحبتهایش نیز از کاهش سطح رسیدگی به خانواده شهدا در استان گیلان توسط مسئولین گلایه کرد.

بنی هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس در سخنانی کوتاه به فعالیتهای اقتصادی بنیاد شهید اشاره کرد و پرسید: با توجه به امکاناتی که بنیاد شهید در اختیار دارد آیا عملکرد اقتصادیش رضایتبخش بوده است و آیا این فعالیتها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است؟

لزوم ارائه خدمات درمانی به همسران جانبازان

عیسی زاده یکی دیگر از نمایندگان ایثارگر مجلس خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شما پدر معنوی فرزندان شهدا هستید، بیان کرد: باید نگران آینده فرزندان شهدا باشیم و لازم است که به خانوادههای شهدا و جانبازان رسیدگی شود و مشکلات آنان بیان شود.

وی به لزوم رسیدگی به همسران جانبازان نیز اشاره کرد و گفت: همسران جانبازان بر اثر پرستاری از این عزیزان دچار بیماریهایی شدهاند که باید به آنان خدماتی داده شود. همچنین برخی از جانبازان شیمیایی درصدشان افزایش یافته است چرا که با بالا رفتن سن و پیر شدن، بدنشان ضعیفتر شده است.

محدودیتها کاسته شود/ رزمندگان نیز باید جامعه هدف بنیاد شهید باشند

رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با آغاز دوره مدیریتی حجت الاسلام شهیدی در بنیاد شهید شاهد آرامش نسبی در جامعه هدف بودهایم.

وی در ادامه خواستار کاهش محدودیتها شد و تصریح کرد: فوت برخی جانبازان شهادت حساب نمیشود، لذا ساز و کاری اندیشیده شود و کمیتهای محلی انتخاب شود تا در این باره تصمیم گرفته شود.

رحماندوست با بیان اینکه با گذشت زمان از جامعه هدف بنیاد شهید کاسته شده، خاطرنشان کرد: لذا باید پرسنل این بنیاد نیز کاهش یابد.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به طرح تلفیق ایثارگری نیز اشاره کرد و گفت: رزمندگان نیز باید جزو ایثارگران به حساب آیند و جامعه هدف بنیاد شهید باشند.

وی افزود: با بالا رفتن عمر جانبازان باید به درصد آنها نیز اضافه شود.

رحماندوست تاکید کرد: محل برگزاری این نشست در هتل نیست و من به خدا پناه میبرم از افطاریهایی  طاغوتی که 2 ماه دیگر در کشور برگزار میشود.

وی در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور مبنی بر دیدار با خانوادههای شهدا، تصریح کرد: آیین نامه قانون نظام جامع ایثارگری تاکنون به طور کامل ابلاغ نشده است.

لزوم رسیدگی بیشتر به خانوادههای ایثارگر در استانهای مرزی و محروم

سیدباقر حسینی دیگر نماینده مجلسی بود که به بیان مشکلات حوزه ایثارگران پرداخت.

وی با تشکر از پرداخت مطالبات ایثارگران به دیدار عیدانه خود با خانوادههای شهدا در روستاهای محروم سیستان اشاره کرد و گفت: پس از برخی دیدارها گریه کردم. مادر شهیدی را دیدم که در حال احتضار بود و کسی را نداشت. لازم است به مردمی که در خط مرزی زندگی میکنند بیشتر رسیدگی شود چون اینها در خط مقدم نبرد بودهاند. امیدوارم با تلاش رئیس بنیاد شهید اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر نیز ایجاد شود.

ارتباط بنیاد شهید با خانوادهها نباید اداری باشد

لاهوتی نیز در این نشست گفت: آرامش از زمان شروع مدیریت حجت الاسلام شهیدی در بنیاد شهید احساس میشود. بنیاد اکنون متفاوت شده است. در گذشته این سازمان حیاط خلوت عدهای بود.

وی ادامه داد: بنیاد شهید در برگزاری مراسم یادوارههای شهدا هیچ نقشی ندارد و باعث شده است که شهدا به عنوان ابزار مورد سواستفاده قرار گیرند و در این مراسمها حرفهایی زده شود و اتفاقاتی رخ دهد و گاهی بنیاد شهید از سخنرانان و مدعوین نیز بی خبر است.

لاهوتی تصریح کرد: من برادر 2 شهید هستم. در مراسمی از برادرهای من به عنوان ابزار علیه آرمانها و اهداف انقلاب و جامعه اسلامی استفاده شد.

وی بیان داشت: ارتباط بنیاد شهید با خانوادههای شهدا نباید صرفا اداری باشد. این موضوع باید به مسئولین استانی بنیاد تذکر داده و ابلاغ شود.

لاهوتی همچنین به بحث تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نیز اشاره کرد و گفت: مجلس همچون چشم شماست و امید است از گزارشات این کمیته استفاده شود. اتفاقاتی در گذشته رخ داد که امید است شما آن حقوق از دست رفته را بازگردانید.

افخمی دیگر نماینده مجلسی بود که به بیان مشکلات در دورهی قبلی مدیریتی بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: هنگامی که طرح تحقیق و تفحص را در مجلس آغاز کردیم عدهای سعی در تهدید و تطمیع نمایندگان داشتند.

قاضی پور نیز در این نشست طی سخن کوتاهی از حجت الاسلام شهیدی خواست که باتوجه به نزدیک بودن وقت نگارش برنامه ششم توسعه، اقدامات خدماتی جهت ایثارگران توسط بنیاد و دولت مطرح شود.

بنیاد نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد

همچنین زمانی در این جلسه گفت: برخورد بنیاد شهید با مراجعینش نباید صرف اداری باشد. خانواده شهدا انتظار دارند که رویکرد اداری تغییر یابد. لذا بنیاد نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد. نباید اجازه دهیم بنیاد شهید ابزاری برای گروههای سیاسی باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری مراسمات شهدا، بنیاد شهید باید وارد شود و با ایثارگران گمنام نیز باید دیدار شود.

گلایهمندی جانبازان از سختگیری کمیسیونهای پزشکی

رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیونهای پزشکی در تعیین درصد جانبازی سختگیری میکنند، گفت: جانبازان از این بابت گلایهمندند و انگار نگاه اقتصادی در بنیاد وجود دارد، لذا باید نگاهها تغییر یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم تعداد جانبازانش از برخی استانها بیشتر است، خواستار اختصاص یک کمیسیون پزشکی به این شهرستان شد.

بهمنی نیز در این جلسه بر لزوم توجه به خانوادههای شاهد و ایثارگر در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: وضعیت استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر گل و بلبل نیست.

وی همچنین تاکید داشت: افرادهایی که برای خدمت در بنیاد شهید انتخاب میشوند باید سعه صدر داشته باشند تا خانوادههای شهدا با چشمانی گریان از بنیاد بیرون نروند.

رحمانی نماینده مردم تاکستان نیز در این نشست بر لزوم توجه به ارائه خدمات پزشکی به جانبازان بالای 50 درصد اشاره کرد.

باباجانی نیز به میزان افزایش حقوق ایثارگران اشاره کرد و خواستار بررسی این موضوع شد.

وی همچنین از وضعیت زندگی یک خانواده شهید زلزله در اهر و زندگی آنها در یک کانکس اظهار ناراحتی و گلایه کرد و خواستار برخورد با مسئول مربوطه شد.

پژمان فر نیز در این نشست بیان کرد: همهی نمایندگان به عنوان نمایندهی رئیس بنیاد شهید مشکلات ایثارگران رابه صورت میدانی مشاهده و ارائه میکنند.

وی در ادامه به گلایه برخی از جانبازان در رابطه با تبعیض در ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: این احساس برای جانبازان نباید وجود داشته باشد و لازم است دراین موضوع رسیدگی شود.

بیکاری خانوادههای شاهد و ایثارگر

حسینی نیز در این نشست به بیکاری برخی از خانوادههای شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: 2500 نفر از اعضای بنیاد باید بازنشسته و جایگزین شوند.

وام ایثارگری جانبازان، اعتبارات ورزشی و فرهنگی، لزوم به کارگیری از افراد باتجربه در مسندهای مدیریتی، متناسب نمودن ساختار بنیاد با جامعه هدف و هدایای ازدواج ایثارگران همچنین موضوعاتی بودند که نمانیدگان در این جلسه دو ساعته با مسئولین و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار