معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید:

جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در اولویت دریافت «واکسن کرونا» هستند

«عبدالرضا عباسپور» گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.
کد خبر: ۴۴۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ - 09February 2021

جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در اولویت دریافت «واکسن کرونا» هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) با حضور در شورای اداری استان مرکزی، با اشاره به تأکیدات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی‌بر فعال‌تر شدن برگزاری کمیسیون‌های پزشکی در استان‌ها، اظهار داشت: در همین راستا، از حدود دو ماه قبل این کمیسیون‌ها فعال‌تر از پیش، در حال برگزاری هستند و کمیسیون‌ها تا پایان سال در تمام استان‌ها برگزار می‌شوند و تلاش می‌کنیم تا انتهای سال جاری، لیست انتظار برای حضور در کمیسیون‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های پزشکی بلافاصله در هر استانی که برای برگزاری کمیسیون پزشکی اعلام نیاز داشته باشد، برگزار می‌شوند، افزود: سابقاً این کمیسیون‌ها تنها در پایان هفته برگزار می‌شدند؛ اما در حال حاضر کمیسیون‌ها در ایام هفته نیز برگزار می‌شوند. همچنین با توجه به تأکید رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از حضور پزشکان مجرب استانی نیز در برگزاری این کمیسیون‌ها استفاده می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای وبینار، وب کمیسیون و فعال کردن فضای مجازی جهت رسیدن به اهداف تعیین‌شده انجام شده است، ضمن اینکه کمیسیون‌های حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

عباسپور در زمینه بیماری کرونا نیز توضیح داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۸۵ درصد خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق بیمه‌های همگانی و تکمیلی ارائه می‌شود، افزود: در حال حاضر سایر خدمات پزشکی تخصصی مانند خدمات بیمارستان‌های روان‌پزشکی و خدمات اُرتز و پُروتز نیز از این طریق ارائه می‌شوند. نکته مهم در ارائه خدمات این است که باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات به بهترین نحو و بدون مشکل در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

عباسپور تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و موافقت سازمان برنامه و بودجه، مطالبات بیمه دی که طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران بود به میزان قابل توجهی پرداخت شد و خوشبختانه تقریباً مراکز طرف قرارداد بیمه درمان تکمیلی ایثارگران به دو برابر چند ماه قبل افزایش پیدا کرده است. همچنین ترتیبی اتخاذ شده تا مبالغ پرداختی عزیزانی که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنند، پس از دریافت اسناد ظرف ۴۸ ساعت توسط بیمه «دی» پرداخت شود.

وی در زمینهٔ بیمه تکمیلی درمان ایثارگران نیز گفت: قرارداد بیمه تکمیلی درمان جدید با توجه ویژه به مقوله سالمندی، خدمات نگهداری، توان‌بخشی و بازتوانی ایثارگران با شرایطی تنظیم شده که خدمات‌رسانی مناسبی به ایثارگران تحت پوشش این بیمه صورت گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ارائه خدمات آموزش‌های تخصصی پزشکی به‌منظور افزایش آگاهی، تسریع بهبود بیماری‌ها و جلوگیری از عوارض و کاهش ناتوانی‌ها در جامعه ایثارگری، گفت: بیش از ۳۰۰ فیلم و کلیپ در این زمینه تولید و از طریق فضای مجازی ارائه شده است. همچنین اپلیکیشن‌هایی با هدف آشنایی با آسیب نخاعی و آموزش پزشکان تولید و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچنین در ادامه سفر خود به استان مرکزی، با حضور در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک، با کارکنان جانباز ۷۰ درصد شاغل در این مجموعه‌ها دیدار و با اهدای لوح از فداکاری‌های‌شان تقدیر به عمل آورد.

عباسپور در این دیدارها، با بیان اینکه صبر و مقاومت جانبازان در تحمل سختی‌ها ستودنی است، افزود: هر چقدر در مسیر خدمت‌رسانی به این قشر عزیز تلاش کنیم، نمی‌توانیم ذره‌ای از فداکاری‌های آن‌ها را جبران کنیم.

وی با تقدیر از صبر و بردباری جانبازان، اظهار داشت: در زمانی که نظام جمهوری اسلامی به حضور شما در صحنه دفاع از میهن و اسلام نیاز داشت، شما با اخلاص و صلابت وارد صحنه شدید و امروز این وظیفه نظام و مسئولان است که با تمام وجود خدمت‌گزار شما عزیزان باشند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار‌ها از جانبازان ۷۰ درصد «سید رضا رفیعی»، «سید علی‌اکبر ابراهیمی»، «سید مهدی عبدی» و «محمود دولت‌آبادی» تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها