مدیرکل اطلاعات قم:

نخستین سند مبارزاتی آیت‌الله مکارم شیرازی مربوط به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است

حجت الاسلام سلیمی گفت: اولین سند مبارزاتی مربوط به آیت الله مکارم شیرازی درباره کودتای بیست و هشتم مرداد ماه سال ۱۳۳۲ و در سن ۲۷ سالگی بوده است.
کد خبر: ۴۴۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ - 09February 2021

نخستین سند مبارزاتی آیت الله مکارم شیرازی مربوط به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی امروز در آیین رونمایی از کتاب «آیت الله العظمی مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک» اظهار داشت: روحانیون و علما همواره در صف مقدم مبارزه با استبداد و استعمار بوده اند.

وی افزود: آیت الله مکارم شیرازی یکی از ستارگان درخشانی است که در جزیان مبارزه با استعمار و استبداد حاضر بوده و به روشنگری مردم بویژه نسل جوان پرداخته است.

سلیمی اضافه کرد: اولین سند مبارزاتی مربوط به ایشان درباره کودتای بیست و هشتم مرداد ماه سال ۱۳۳۲ و در زمان طلبگی در سن ۲۷ سالگی بوده است.

مدیرکل اطلاعات قم یادآور شد: معظم له با آغاز نهضت حضرت امام خمینی (ره) در شمار یکی از پیشگامان این نهضت قرار گرفت، بویژه آن که با حضور حضرت امام (ره)، جان تازه‌ای به نهضت مبارزه با استعمار و استبداد دمیده شد.

وی افزود: این مجاهدت‌ها به دستگیری و تبعید آیت الله مکارم شیرازی انجامید و مجموعه دو جلدی «آیت الله العظمی مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک» کوشیده است تا اسناد مربوط به مبارزات ایشان را که گستره وسیعی از جغرافیای ایران را شامل می‌شود بازگو کند.

سلیمی ادامه داد: جلد نخست این کتاب مربوط به اسناد سال‌های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۱ و جلد دوم نیز مربوط به سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ است.

وی همه برکت‌های نظام اسلام را مدیون مجاهدت مجاهدان و همچنین رهبری‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری عنوان و بیان کرد: همه ما باید بدانیم که به این نظام و انقلاب بدهکاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار