امام جمعه گناوه:

علمای دینی در رأس تمام حرکت‌های انقلابی هستند

حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» گفت: علمای دینی در رأس تمام حرکت‌های انقلابی هستند.
کد خبر: ۴۴۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ - 09February 2021

علمای دینی در رأس تمام حرکت‌های انقلابی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه در دیدار حجت الاسلام «عبدالخالق دشتی» روحانی مبارز سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: این همه تکریم و احترام نسبت به عالمان در فرهنگ و دین ما، بدین جهت است که آنان انسان‌های متعهد، راهنمای مردم، مخالف بدعت‌ها، پاسدار اندیشه‌های ناب، طرفدار حقوق محرومان هستند.

امام جمعه گناوه با اشاره به پیشینه علمی و مبارزات انقلابی این روحانی جلیل القدر گفت: علمای دینی در رأس تمام حرکت‌های انقلابی هستند و حضور حضرتعالی در این شهر مایه خیرات و برکات فراوانی بوده و هست.

وی گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت با اتکای به اسلام ناب و پیروی از ولایت فقیه توانست یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام حکومتی را برپا کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: نقش روحانیت همواره با در کنار مردم بودن معنا پیدا می‌کند و هیچوقت از مردم جدا نبوده‌اند و این قشر همیشه در طول تاریخ ملجا و پناهگاه اقشار مختلف مردم بوده‌اند.

در این دیدار حجت الاسلام حاج شیخ عبدالخالق دشتی نیز به ذکر خاطراتی از ایام مبارزات انقلاب و چهلم شهدای مردم تبریز در سال ۵۶ پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالخالق دشتی از روحانیون پر نفوذ و از رهبران مبارزات علیه حکومت ستمشاهی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در گناوه بوده و سوابق انقلابی این روحانی در آن برهه تاریخی بسیار قابل تأمل است.

وی در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بارها در جبهه‌های جنگ حضور داشته و در پشت جبهه نیز به حمایت از رزمندگان اسلام می‌پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها