زندگی‌نامه شهید «صمد امیر سروری»؛

از اخراج از کارخانه تا شهادت در راه اسلام

شهید «صمد امیر سروری» با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 14 بهمن‌ماه 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 11February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «صمد امیر سروری» در 25 خردادماه 1318 در تبریز دیده به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 14 بهمن‌ماه 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «صمد امیر سروری» در 25 خردادماه 1318 در تبریز دیده به جهان گشود. پس از چندی پدرش را به علت بیماری از دست داد و بالاجبار از کودکی سرپرستی مادر و خواهر و برادرش را عهده‌دار شد.

بعد از مدتی به علت عدم امکانات مالی مجبور به ترک تحصیل شد و برای امرار معاش خانواده به مشکل‌ترین کارهای ممکن پرداخت تا بالاخره در کارخانه کبریت‌سازی توکلی استخدام شد و در آن‌جا با درک وضعیت موجود و ظلم کارفرمایان به کارگران، کارخانه را به اعتصاب وا داشت و در نتیجه از آن‌جا اخراج شد و برای تامین معاش خانواده باز هم مجبور به کارهایی مانند آهنگری، کار در غذاخوری‌ها و... شد.

بدین ترتیب شخصیت وجودی او شکل گرفت و در همین زمان ضربه هولناک دیگری که همانا مرگ برادرش بود، روح او را آرزد. با اوج گرفتن مبارزات مردم و شروع انقلاب با جدیت تمام رهبری حضرت امام به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداخت و بدون هیچ‌گونه واهمه و ترس در تمامی تظاهرات شرکت کرد.

پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی همیشه در پشت جبهه حامی رزمندگان و جهادگران بود و چون طاقت دوری از معشوق را نداشت در سال 1366 با وجود این که دو پسرش در جبهه حق علیه باطل بودند، از طریق جهاد عازم جبهه شد و به یگانه آرزوی خود که همانا شهادت بود، نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار