در دیدار با اقشار مختلف مردم عراق مطرح شد؛

حجت‌الاسلام رئیسی: روابط بین ملت‌های ایران و عراق، روابطی عمیق و تاریخی است

رئیس قوه قضاییه گفت: روابط بین ملت‌های ایران و عراق، روابطی عمیق و تاریخی است و ریشه آن در تمدن دو کشور نهفته است.
کد خبر: ۴۴۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 11February 2021

ملت عراق نماد پایداری و مقاومت استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در دیدار با اقشار مختلف مردم عراق، از مردم این کشور به عنوان ملتی مقاوم، ملتی قهرمان، ملتی متحد با طوایف مختلف، ملتی با ایمان و مسلمان، ملتی عزیز شده و بزرگوار، و نماد پایداری و مقاومت یاد کرد و گفت: هنگامی که متحد باشید و دست در دست همدیگر گذاشته باشید، از تهدید‌های مستکبران تاثیر نمی‌پذیرد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: از دورترین نقطه شمال تا دورترین نقطه جنوب، در برابر تمامی دسیسه‌های زشت و ناگوار پایدار خواهید بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با طرح این سئوال که آیا می‌دانید چگونه ملت ایران در خانه‌هایشان از شما یاد می‌کنند، گفت: ملت ایران به عنوان ملت میزبان، کریم، بزرگوار و صاحب ویژگی‌های خوب از شما یاد می‌کنند؛ لذت سفر اربعین و معنویات آن را بازگو می‌نمایند و هر ایرانی از حسن میزبانی و کرامت شما می‌گوید.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همانطور که شاعر می‌گوید «ایران و العراق لا یمکن الفراق» امکان جدایی ایران و عراق وجود ندارد؛ چگونه جدا شوند؟

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: روابط بین ملت‌های ایران و عراق، روابطی عمیق و تاریخی است و ریشه آن در تمدن دو کشور نهفته است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام در عراق، در تاریخ مرجعیت شیعه و حوزه علمیه نجف اشرف ریشه دوانده و مرجعیت بزرگوار عراق در مقابله با استعمار، استکبار و تروریسم، پایدار و مقاوم بوده است؛ از فتوای مرحوم آیت الله میرزای شیرازی و پیشنهادات و توصیه‌های حضرت امام (ره) تا فتوای آیت الله سیستانی در مقابله با داعش.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران همراه ملت و حکومت عراق برای ساخت این کشور هستیم، گفت: نقش برجسته و عظیم عشایر شجاع، نیروهای مسلح، ارتش، حشدالشعبی، نیروهای مبارزه با تروریسم، گروه‌های مقاومت، پلیس فدرال عراق، پیشمرگه‌ها و همه نیروهای مردمی عراق برای ایجاد امنیت این کشور، نقشی است که نمی شود آن را نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: آروز داریم، عراق، امنیت، ثبات و رفاه داشته باشد. ما همچنین به برکت توصیه‌ها و رهنمودهای حضرت امام خامنه‌ای و به برکت خون شهدایمان، برای همیشه در کنار شما خواهیم ماند.

وی گفت: علیرغم هیاهوها، دسیسه‌ها و نیرنگ‌های رسانه‌ای دشمنان، عراق قوی حتما هدف برادران شما در جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در اولین حضور در مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) به نیابت از شما زیارت خواهم کرد، از دیدار با مردم عراق ابراز خوشحالی کرد و یاد شهدای بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار