همزمان با سراسر کشور؛

آئین تجلیل از پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی در خرم‌آباد برگزار شد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی، آئین تجلیل از پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی در خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ - 11February 2021

آیئن تجلیل از پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی در خرم آباد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از خرم آباد،  همزمان با سراسر کشور و به مناسبت  سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی امروز 23 بهمن، آئین تجلیل از پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس در خرم آباد برگزار شد.

در این آئین سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، طی سخنانی به فرماندهان انتظامی استانها ابلاغ کردند که عملکرد کمیته‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به نگارش درآید و در این راستا هئیت‌های اندیشه ورز تشکیل شود.

فرماندهان حاضر در این جلسه نیز تاکید داشتند از طرف نیروی انتظامی با  سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  رایزنی شود که قسمتی  از باغ موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور قسمتی  به  کمیته‌های انقلاب اسلامی اختصاص داده شود  و در  آن مکان نقش این کمیته‌ها در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

 در این ادامه این جلسه سردار «محمد مهدیان نسب» فرمانده انتظامی لرستان  ضمن تبریک سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  در همان  سال‌های ابتدایی تشکیل  کمیته انقلاب اسلامی لرستان 450 نفر پاسدار عضو  این کمیته بوده اند.

وی به لزوم مستند سازی نقش رزمندگان کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: در این راستا باید کار گروه‌هایی تشکیل شود.

سردار مهدیان نسب گفت: ثبت تاریخ شفاهی  و خاطرات رزمندگان  کمیته انقلاب اسلامی نقش مهمی در ماندگاری و انتقال این خاطرات به جوانان و نسل‌های آینده دارد.

فرماندهی انتظامی  استان لرستان به ساخت  و رونمایی از مستند «جابر» در خصوص شهید مدافع امنیت، «جابر بیرانوند» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و ضمن تشکر از مدیر و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بخاطر اهتمام در ساخت مستند جابر،  تصریح کرد: رونمایی از این مستند در جمع خانواده های شهدای انتظامی کاری ارزشمند و موثر بود.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان،  ضمن تبریک سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی به  فرماندهان و کارکنان انتظامی و همچنین تشکر  و قدردانی از فرماندهی انتظامی لرستان که در ساخت مستند جابر نهایت همکاری را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتند، اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس امری لازم و ضروری است.

وی افزود: در راستای نگارش نقش کمیته انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان این آمادگی را دارد که  دورهای آموزش لازم را برای پژوهشگران این پروژه برگزار کند.

رشیدی به بازدید سردار «مهدیان نسب» فرماندهی انتظامی لرستان از موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: در این بازدید سردار مهدیان نسب از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار این مکان فرهنگی قرار خواهند گرفت و از قسمت‌های مختلف بازدید خواهند کرد و فضا و ابعاد در نظر گرفته شده برای نشان دادن نقش ارگان‌ها، نهادها و اقشار مختلف در دفاع مقدس را خواهند دید.

انتهای پیام/    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار