شهردار قم:

فرهنگ ایثار و شهادت موجب دوری از سستی و دنیا پرستی است

سید مرتضی سقاییان نژاد گفت: پیام فرهنگ ایثار و شهادت، آزادی، فداکاری، استقلال، مبارزه با ظلم و عدالت محوری و دوری از سستی‌ها و دنیاپرستی است.
کد خبر: ۴۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 11February 2021

فرهنگ ایثار و شهادت موجب دوری از سستی و دنیا پرستی استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «سید مرتضی سقائیان نژاد» در مراسم رونمایی از کتاب «آخر رفاقت» اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در این ایام تذکری به همگان است تا بدانند از سرمایه‌هایی که نظام ایجاد کرده باید برای ادامه راه انقلاب استفاده کرد.

شهردار قم با اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل‌عمران و روشن کردن مسیر حرکت توسط قرآن برای رسیدن به اهداف نهایی انسانیت، تصریح کرد: در این آیه اشاره شده که کسانی که در راه انبیا به شهادت رسیده‌اند هیچ‌گاه ضعف، سستی و ناتوانی از خود نشان نداده‌اند و هیچ‌گاه از مسیر خود منحرف نشده‌اند.

سقائیان نژاد عنوان کرد: سیره انبیا و تثبیت انقلاب نیاز به خون دارد و در انقلاب اسلامی نیز این موضوع قابل‌مشاهده است.

وی ادامه داد: پای هر قضیه‌ای در این انقلاب تعدادی شهید جانفشانی کرده‌اند تا نهال انقلاب به اینجا برسد و هر زمانی که گره‌ای در انقلاب رخ‌داده این شهدا بودند که گره‌گشای مشکلات بوده‌اند.

وی صحبت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی در زمینه حرم دانستن ایران اسلامی را موردتوجه قرار داد و افزود: برای حفظ این حرم نیاز به مدافع است و باید همان راه شهدا را برای سرپا ماندن انقلاب و عبور از گردنه‌های سخت داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: پیام ایثار و شهادت آزادی، فداکاری، استقلال، مبارزه با ظلم و عدالت است و این فرهنگ سبب دوری از سستی‌ها و دنیاپرستی می‌شود.

سقائیان نژاد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های مرتبط با شهدا را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه کتابی رونمایی می‌شود برای آن بوده که ثمرات شهدا در دنیا و آخرت به همگان برسد و ما در زمان گرفتاری‌ها هرگاه با شهیدی انس پیدا کرده‌ایم گره‌ای از زندگیمان باز شده است.

وی با بیان اینکه شهدا به دنبال دستگیری ما هستند، اظهار داشت: برگزاری این مراسمات بدون منت و وظیفه بوده و ما برای استفاده از نور آنان این مراسمات را برگزار می‌کنیم چراکه آنان بر ما منت دارند و به ما فیض می‌دهند.

شهردار قم ادامه داد: در ۴۲ سال گذشته اگر ریزشی هم انقلاب داشته، ولی رویش‌های آن به‌مراتب بیشتر و قوی‌تر بوده است و ما باید قدر و منزلت این سرمایه‌ها را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار