پیشروی ارتش یمن در استان مارب

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه استان مارب دستاورد‌های نظامی مهم به‌دست آورده و به شکل چشم‌گیری از بخش غربی این شهر در حال پیشروی هستند.
کد خبر: ۴۴۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ - 12February 2021

پیشروی ارتش یمن در استان مارببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های مشترک یمنی شماری از مزدوران مستقر در منطقه‌ای واقع در میان «الطلعه الجمراء» و دروازه غربی مارب را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند. به‌دنبال این عملیات، ائتلاف متجاوز سعودی حملات هوایی گسترده‌ای را در بخش غربی مارب انجام داد تا مانع از پیشروی نیرو‌های مشترک به سمت شهر شوند. در اوج این درگیری‌ها، شبه‌نظامیان حزب «الاصلاح» وابسته به رژیم سعودی تجهیزات سنگین نظامی را از داخل مارب خارج و به استان شبوه منتقل کرد.

منابع قبیله‌ای خبر دادند که ائتلاف متجاوز سعودی تجهیزات نظامی عناصر مسلح گروه تروریستی القاعده، که در استان‌های المهره، حضرمون، شبوه، ابین مستقر بودند را به جبهه‌های درگیری در مارب منتقل کرده تا مانع از پیشروی نیرو‌های مشترک به سمت شهر شود.

از سوی دیگر، نیرو‌های مشترک یمنی موفق شدند به رغم حملات گسترده جنگنده‌های ائتلاف، منطقه «صراوح» را کاملا آزاد کنند. گزارش‌ها حاکی‌ است ورودی‌های این شهر پر از کشته‌ها و زخمی‌های ائتلاف متجاوز است و برخی از آن‌ها به بیمارستان‌های استان شبوه منتقل شده‌اند.

همزمان با پیروزی‌های گسترده صنعا در جبهه‌های مختلف درگیری، کشور‌های حامی ائتلاف متجاوز وارد عمل شده و پارلمان اروپا نیز خواستار خروج نیرو‌های خارجی از یمن و پایان جنگ علیه این کشور شده و تأکید کرده است راه‌حل بحران یمن فقط از طریق مذاکرات یمنی- یمنی ممکن است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به این طرح اروپا درباره یمن، تأکید کرد که رویکرد‌های مبتنی بر پایان جنگ، لغو کامل محاصره، ممنوعیت فروش سلاح به کشور‌های متجاوز و پایان حضور خارجی‌ها در یمن سازنده و در حمایت از راه‌حل سیاسی بحران در کشور است.

وی همزمان تأکید کرد که نیرو‌های مشترک به دفاع از کشور تا زمان توقف جنگ ادامه خواهند دارد و جنایات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن در جهان بی‌سابقه بوده و باعث شده عربستان سعودی و امارات در سطح بین‌المللی از لحاظ مسائل حقوق بشری منفور شوند.

سخنگوی جنبش انصارالله همچنین با اشاره به انتشار برخی خبر‌ها درباره آغاز گفتگو‌ها برای پایان بحران در یمن، گفت: «اگر سازمان ملل در حل این بحران، تسلیم نگاه چهارگانه تجاوز علیه یمن شود، هیچ هدفی را محقق نخواهد کرد و تنها باعث استمرار درد و رنج مردم یمن می‎شود.»

انتهای پیام/141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار