نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مردم از عزت و استقلال خود حمایت می‌کنند

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی گفت: مردم از عزت و استقلال خود حمایت می‌کنند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با شیوه جدید امسال، حکایت از این است که حامی عزت و استقلال کشور خویش هستند.
کد خبر: ۴۴۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 12February 2021

مردم از عزت و استقلال خود حمایت می‌کنند

به گزارش دفاع‎پرس از خرم آباد،  حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: پیامبر (ص) می‌فرمایند که با تقوا ترین مردم کسی است که حق را بگوید، چه این حق به ضرر او باشد چه به نفع او باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسانی کنترل زبان، گوش و چشم خودش را نداشته باشد، همین گناهان کوچک و بزرگ دست به دست هم خواهند داد و او را به سراشیبی سقوط منتقل می‌کند، افزود: امیدواریم همه ما تقوا و آموزه‌های الهی را رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود ویروس منحوس کرونا، گفت: این امر جای سپاسگزاری به درگاه الهی دارد، مردم به شکل جدیدی به صحنه آمدند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه جشن‌های انقلاب، یک مراسم مردمی است و برگزاری این مراسم به دوش مردم است، بیان داشت: جوانان انقلابی، گروههای جهادی و جوانان حزب الهی به صحنه می آیند و این مراسم را برگزار می‌کنند و این امر جز برجستگی‌ها و تفاوت‌های برگزاری جشن‌های دهه فجر است.

وی، گفت: مردم از عزت و استقلال خود حمایت می‌کنند، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با شیوه جدید امسال، حکایت از این است که حامی عزت و استقلال کشور خویش هستند، از این رو جا دارد از این مردم، از روستا تا شهر، از جوانان برومند و همه اقشار و طبقات مختلف به خصوص جوانان که با ابتکارات و هنر فاخر خود جشن‌های دهه فجر را به نمایش گذاشتند کمال تشکر و قدر دانی را دارم، البته برخی دستگاه‌ها هم همکاری خوبی در برگزاری این مراسم‌ها و جشن‌ها داشتند، برخی هم همکاری نداشتند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این امر را باید بررسی کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این حضور مردم در جشن‌ها و مراسم‌های انقلاب، پیام‌هایی را برای مسئولان داشت، افزود: اینکه پیر و جوان در بزرگداشت ۲۲ بهمن ۹۹ و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب حضور پر رنگ داشتند، پیام‌هایی دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه این پیام‌ها و علت‌ها بررسی و رصد می‌شود و اگر کسانی در این رابطه سستی کنند به طور حتم نظام اسلامی و مردم استان از انفعال و سستی آنها نخواهند گذشت، گفت: معاون رئیس جمهور در ۲۰ بهمن ماه به استان وارد شدند و اعلام کردند که هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان، علاوه بر بودجه‌های سالانه استان، برای اجرای طرح‌های لرستان تا پایان امسال و فعالیت دولت تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ضرورت جذب اعتبارات یاد شده به گونه‌ای که بتواند طرح‌های نیمه تمام و تأثیر گذار استان را تا پایان امسال و برخی را تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به اتمام برساند، جز مطالبات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه همچنین اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن که در قالب آن مقرر شده بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود یکی دیگر از مطالبات مردم است، عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه بدانند و بشنوند که این امر جز مطالبات مردم است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ما به طور مستمر و بدون وقفه این امر را پیگیری خواهیم کرد، چرا که این موضوع، قولی بوده که به مردم داده شده است، افزود: دستگاه‌های مربوطه باید به تعهدات خود در ساخت این بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اجرایی شدن دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و سه هزار شغل برای فرزندان شهدا و جانبازان که در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید مصوب و تفاهم نامه آن منعقد شد، یکی دیگر را مطالبات مردم لرستان است، بیان داشت: دستگاه‌های متولی این مصوبه و تفاهم نامه را اجرایی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: همچنین تعیین تکلیف و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تمام یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم لرستان از مسئولان است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه برخی این کارخانه‌ها، مشکلات حقوقی و مالی دارند و برخی هم مشکلات قضائی دارند، افزود: تا کنون تلاش‌های خوبی برای احیای آنها صورت گرفته اما این تلاش‌ها کافی نیست و به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز گشایشی در بیکاری جوانان جویای کار به وجود نیامده است، ادامه داد: مردم از استاندار، مدیران مرتبط به دستگاه قضائی انتظار دارند که با حل مشکلات حقوقی، مالی و قضائی این کارخانه‌ها هزاران نفر مستقیم و غیر مستقیم جذب این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها شوند تا از مشکلات معیشتی مردم و جوانان کاسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با تاکید بر ضرورت تخصیص آب به لرستان، گفت: در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته و نمایندگان تلاش‌هایی انجام داده اند، منصوب به ولی فقیه شما هم نامه نگاری‌هایی را انجام و پیگیری‌هایی در تهران انجام می‌دهیم، اما این تلاش‌ها باید مستمر، جهاد گونه و بدون وقفه ادامه پیدا کند تا میزان زمین‌های آبی استان به سطح متوسط در کشور برسد.

حجت الاسلام شاهرخی، بیان داشت: استانی که جز پنج استان پر بارش کشور است، در یک سال دو بار دچار سیلاب می‌شویم، دلیلی ندارد که میزان زمین‌های آبی ما کمتر از متوسط کشور باشد، در این راستا افزایش تخصیص آب، اجرای شبکه‌های آبیاری، تکمیل سدهای در دست احداث از مطالبات مردم است.

وی در ادامه سخنان خود از وضعیت مرکز استان به لحاظ زیبایی، بازآفرینی شهری، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، قطع درختان، حقوق معوق کارکنان شهرداری و عدم رسیدگی کافی به حاشیه شهر انتقاد کرد و گفت: اینها زیبنده مرکز استان نیست، البته کارهایی انجام شده اما کافی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه درختان سر به فلک کشیده در شهر باید شناسنامه داشته باشند و روی آنها پلاک زده شود که هر از چند گاهی شاهد قطع درختان نباشیم، بیان داشت: درختی که دو قرن عمر دارد، قطع شود و بعد جریمه شود، این چه سودی دارد؟

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر فکر اساسی و اقدامات جهادی داشته باشند، بیان داشت: همفکری و همدلی همه مسئولان و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین مردم به کمک شهرداری بیاید.

وی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها ایده و طرح بدهند، وضعیت شهر را از وضع موجود رو به پیشرفت ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم برای رسیدن به پیروزی انقلاب تلاش‌های زیادی انجام دادند، گفت: باید جهاد گونه ورود پیدا کرد و مطالبات و مشکلات مردم را حل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار