رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

ثبات کشور مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است/ قانون جامع خدمات‎رسانی به ایثارگران از سال آینده اجرا می‌شود

زاکانی با تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ ایثار و شهادت در ثبات کشور گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، از سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 12February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «علیرضا زاکانی» رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ فداکاری و ایثار و شهادت بخش جدانشدنی از انقلاب اسلامی است و قم به عنوان خاستگاه و پیشران انقلاب باید در ترویج و توسعه این فرهنگ عاشورایی ممتاز باشد.

وی افزود: نظام و کشور اگر سرپاست به واسطه جوشش فرهنگ ایثار و شهادت است و هر قدر این تفکر بیشتر تقویت شده و برای نسل‌های آینده به ارمغان گذاشته شود، کشور از ثبات و پایداری و پیشرفت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها به مرور و به واسطه چرب و شیرین روزگار از این تفکر و فرهنگ جدا شده اند و به واسطه همین جدایی، آسیب‌هایی به روند اداره کشور وارد شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و مسئولان کانون‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس استان، ابراز داشت: در این جلسه مقرر شد به منظور حل مشکلات مربوطه چارچوبی تنظیم شود و همه دست به دست بدهیم تا گام‌های بلندی را در راستای رفع دغدغه‌های یادگاران دفاع مقدس برداریم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و فراهم کردن اعتبارات و نحوه اجرای آن به صورت پلکانی، مقدمات و اقداماتی صورت گرفته و ریاست محترم مجلس هم اعلام کردند این قانون از سال آینده اجرا می‌شود و البته در مرکز پژوهش‌ها هم تحقیقاتی پیرامون آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به بازدید خود از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم عنوان کرد: فضای طبیعی اطراف موزه یک فرصت بی نظیری را فراهم آورده که به انضمام ظرفیت‌های محتوایی آن، بتواند توجه عموم علاقمندان بخصوص جوانان و نوجوانان را به خود جلب و آنان را با آموزه‌های انقلاب و دفاع مقدس آشنا نماید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین وضعیت حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: بازدیدی از سوی مجمع نمایندگان استان از محوطه این حرم مطهر صورت گرفته و متاسفانه بخشی از اعتبارات عمرانی مربوط به این محوطه، در خارج از محل خودش هزینه شده است.

وی افزود: نماینده‌ای از سوی مجمع نمایندگان به منظور پیگیری کامل مشکلات مربوط به تکمیل حرم شهدای گمنام معرفی شده و البته دامنه کوه خضر نبی (ع) کاستی‌ها و مشکلات فرهنگی دیگری هم دارد که در صدد برطرف کردن تمامی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار