آیت‎الله سعیدی:

پیروزی انقلاب اسلامی نور امید را در دل مستضعفین زنده کرد

امام‌ جمعه قم با اشاره به اینکه برقراری حکومت اسلامی یکی از دستاورد‌های مهم پیروزی انقلاب است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نور امید در دل مستضعفین زنده شد.
کد خبر: ۴۴۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ - 12February 2021

پیروزی انقلاب اسلامی نور امید را در دل مستضعفین زنده کردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای قدس قم، اظهار داشت: باید در برابر فتنه‌های فرهنگی قاطعانه ایستادگی کرد، همان‌گونه که امام راحل در برابر سلمان رشدی قاطعانه ایستادند.

امام‌جمعه قم با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به کشور عراق بیان کرد: این سفر باشکوه و جلال انجام شد، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که برای هر دو کشور سودمند است، ارتباط ایران و عراق ریشه قوی در باور و فرهنگ این دو کشور دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان صحبت‌های مهمی بیان کردند و به همه رسانه‌ها بر حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن تأکید کردند و فرمودند بدبینی و بدزبانی باید جمع و ادب اسلامی گسترش پیدا کند، زبانی که ذکر خدا می‌گوید و قرآن و نماز می‌خواند و امام زمان (عج) را صدا می‌زند و برای اهل‌بیت (ع) مدیحه‌سرایی می‌کند باید از آلودگی و بدزبانی پاک باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: رسول خدا فرمودند بدترین مردم کسی است که مردم وی را به خاطر بدخلقی و بدزبانی ترک کنند و با وی نشست و برخواست نکنند، بدترین بندگان خدا کسی است که مردم بخاطر بدزبانی کراهت دارند با وی بنشینند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در ایران و جهان گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و تأسیس حکومت اسلامی یکی از دستاورد‌های بسیار مهم انقلاب است.

وی هویت بخشی به مسلمانان را ازجمله برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی دریچه‌ای جدید به روی صاحب‌نظران باز کرد و ثابت کرد که اسلام می‌تواند برای اداره حکومت برنامه داشته باشد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: برخی روشنفکران در ابتدای شکل‌گیری انقلاب با پسوند اسلام در کنار جمهوری مخالف بودند وامام تأکید کردند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و با پیروزی انقلاب اسلامی نور امید در دل مستضعفین زنده شد.

امام‌جمعه قم بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب فروپاشی نظام دوقطبی در جهان شد، ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی از اردوگاه غرب خارج شد و به اردوگاه شرق هم نپیوست و رژیم صهیونیستی را مورد تهدید قرارداد و الگوی جدیدی برای کشور‌های اسلامی شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: امروز پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی مردم و مراجع تقلید و همچنین خون پاک شهدای عزیز به لطف خدا کشورمان به قدرت برتر منطقه تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام محمدباقر (ع) افزود: پنجمین اختر تابناک امامت فرمودند در انجام واجبات شکیبا باشید و در برابر دشمنان مقاومت کنید و برای ظهور امام زمان (عج) همواره آماده‌باشید.

نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: امام زمان (عج) به شیعیان از طریق شیخ مفید پیغام دادند که قطعاً در مراقبت از شما کوتاهی نمی‌کنیم و اگر غیرازاین بود مصیبت‌ها بر شما فرومی‌آمد و دشمنان شمارا ریشه‌کن می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار